بجنورد - خبرگزاری مهر: جمع آوری 8 میلیارد ریال زکات در استان و افزایش 16 برابری شبکه زیرساخت مخابرات مانه و سملقان از مهمترین عناوین اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر شورای زکات خراسان‌شمالی گفت: تاکنون کشاورزان و دامداران این استان هفت میلیارد و 839 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

امان‌الله حسین‌پور افزود: از ابتدای فصل برداشت محصولات تاکنون این میزان زکات در استان جمع آوری شده است که 30 درصد آن صرف امور فرهنگی، تأمین مسکن و طرح معیشتی مددجویان این نهاد می‌شود.

وی افزود: 70 درصد از زکات جمع‌آوری شده نیز برای پروژه‌های پیشنهادی اهالی مانند احداث حسینیه، پل و معابر عمومی در روستاها هزینه می‌شود.

حسین‌پور با بیان اینکه علاوه بر زکات جمع‌آوری شده، کمیته امداد نیز معادل 30 درصد زکات هر روستا را در همان منطقه زکات‌دهنده هزینه می‌کند، گفت: سال گذشته 115 پروژه عمرانی در روستاها از محل زکات احداث شد.

دبیر شورای زکات خراسان‌شمالی، زکات واقعی استان را 10 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تبلیغات گسترده‌ای که در این زمینه از سوی کمیته امداد صورت می‌گیرد کشاورزان و دامداران به این فریضه عمل کنند تا مشکلات بسیاری از نیازمندان و مستمندان نیز حل شود.

شبکه زیرساختی مخابرات مانه و سملقان 16 برابر افزایش یافت
 
مدیر عامل مخابرات خراسان شمالی گفت: شبکه زیرساخت مخابراتی در شهرستان مانه و سملقان به 16 برابر افزایش یافته است.
 
حسن سالاری در آیین بهره برداری از طرح‌های مخابراتی آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان در هفته دولت، گفت: اکنون در این شهرستان 36 سایت بیتی اس قابل بهره برداری وجود دارد که هفت سایت آن در دولت‌های نهم و دهم نصب و راه اندازی شده است.
 
به گفته وی، در هفته دولت امسال در شهرستان مانه و سملقان ساختمان اداره مخابرات و 17 طرح مخابراتی با اعتبار 44 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
 
سالاری همچنین از بهره برداری از 101 طرح مخابراتی در سطح استان در هفته دولت خبر داد.
 
حق فنی داروخانه‌های دامپزشکی افزایش یابد
 
رئیس اداره دارو، درمان و آزمایشگاه دامپزشکی خراسان‌شمالی گفت: حق فنی داروخانه‌های دامپزشکی باید افزایش یابد.
 
محمود میراب بروجردی عنوان کرد: سود داروخانه‌های دامپزشکی در خصوص فروش داروها 12 درصد است اما داروخانه‌های دامپزشکی با توجه به نوع مدرک که دکتری هستند حق فنی مشابه با داروسازان داروخانه‌های انسانی را دریافت نمی‌کنند.
 
وی با بیان اینکه این در حالی است که مصرف داروهای دامی نسبت به داروهای انسانی کمتر است، افزود: مدیریت دام‌های سبک توسط خود دامداران و استفاده اندک دامداران از داروها یکی از دلایل کاهش درآمدزایی داروخانه‌های استان است.
 
میراب بروجردی در خصوص فروش داروهای تاریخ گذشته و یا قاچاق دارو تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد داروخانه‌ها در این استان اندک است و علاوه بر آن نظارت‌های کافی از سوی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها بر روی این مراکز اعمال می‌شود، تعداد تخلفات اتفاق افتاده بسیار ناچیز است.