بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل گمرک خراسان شمالی گفت: در طول 5 ماه نخست سال جاری 61 اظهار نامه خروج موقت از گمرک استان صادر شده است.

جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: گمرک خراسان شمالی در طول 5 ماه نخست سال جاری در مجموع 61 اظهار نامه خروج موقت جهت وسایل نقلیه سبک و سنگین صادر کرده است.

وی با بیان اینکه وزن کالاهای خروج موقت در این مدت 377 تن بوده است، تصریح کرد: ارزش دلاری این کالاها 2 میلیون و 477 هزار دلار برآورد شده است.

جعفری از افزایش 4 درصدی ارزش دلاری کالاهای خروج موقت در طول 5 ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: در مدت مشابه سال گذشته 2 میلیون و 386 هزار دلار کالا از استان به صورت موقت خارج شده بود.

وی از نظر وزنی نیز کالاهای خارج شده از استان را در مدت مذکور، نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای 3 درصد افزایش اعلام کرد و گفت: در حالی که در سال جاری وزن کالاهای خروج موقت استان 377 تن بوده است، این میزان در 5 ماه نخست سال گذشته 366 تن برآورد شده بود.

این مسئول غالب کالاهای خروج موقت از استان را شامل وسایل نقلیه سبک و سنگین از جمله سواری، کامیون، تریلر کشنده و ... ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس لایحه امور گمرکی شرایط ورود و خروج موقت کالا به گمرک ایران، مصوب مجلس شورای اسلامی؛ ورود و خروج موقت، رویه گمرکی است که براساس آن کالاهای معینی می‌تواند تحت شرایطی به طور موقت به قلمرو گمرکی وارد شوند.

این کالاها باید ظرف مهلت معینی که گمرک تعیین می‌کند بدون اینکه تغییری در آن ایجاد شود خارج شوند.

گمرک خراسان شمالی از بهمن ماه 87 با حضور معاون اول وقت رییس جمهوری فعالیت خود را آغاز کرده است.