رییس جمهور مصر تاکید کرد: مصر ایران را به عنوان شریک استراتژیک خود دانسته و معتقد است باید همه با نگاهی مثبت به آینده‌، برای تحولات منطقه‌ای شرایط مناسبی را فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز پنجشنبه در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو عدم تعهد با محمد مرسی رییس‌جمهور مصر دیدار و گفتگو کرد.

محمد مرسی رییس‌جمهور مصر در این دیدار ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران بخاطر میزبانی و برگزاری شایسته شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گفت: احساس دوستی و برادری میان مردم ایران و مصر احساسی متقابل بوده و ما همواره از مواضع، حرکت رو به جلو و سازنده ملت ایران در رشد و توسعه و پیشرفت تجلیل می‌کنیم.
 
رییس‌جمهور مصر روابط میان کشورهای اسلامی را بر مبنای مناسبات استراتژیک دانست و گفت: مصلحت حقیقی ملت‌های منطقه در این نهفته است که همگان یک روند مناسب را با استفاده از ساختارهای موجود و براساس مناسبات همه‌جانبه شکل دهیم.
 
وی افزود: ما معتقدیم همه کشورهای منطقه باید در تلاشی دسته‌جمعی برای حل مشکلات موجود تلاش و حرکت نمایند.

محمد مرسی همچنین در خصوص تحولات سوریه نیز با بیان اینکه مشکلات در این کشور تنها با میانجی‌گری کشورهای تأثیرگذار در منطقه مانند ایران و تلاش آنان در جهت حل مشکل برطرف خواهد شد، اظهار داشت: مصر نیز ایران را به عنوان شریک استراتژیک خود دانسته و معتقد است باید همه با نگاهی مثبت به آینده‌، برای تحولات منطقه‌ای شرایط مناسبی را فراهم آورند.