خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اعتباری سدهای لرستان گفت: حرف ما با وزارت نیرو این است که به همان میزان که به استانهای کم آب توجه کرده اید به لرستان پرآب نیز توجه کنید.

ابراهیم آقامحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی پیرامون استخدامی پتروشیمی استان اظهار داشت: من نیز از معترضین به روند استخدامی های پتروشیمی لرستان بوده و هستم.

وی با بیان اینکه مسئولین پتروشیمی لرستان مسئله جذب کارکنان بومی را در گستره ای وسیع در نظر گرفته اند، یادآور شد: این امر به گونه ای بوده است که استانهای ایلام و کرمانشاه را نیز به عنوان استان بومی در نظر گرفته و از این استانها نیروهایی با نام بومی استخدام کرده اند.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه این تعریف پتروشیمی لرستان از نیروی بومی با تعریف اصلی آن سازگاری ندارد، افزود: با این تعریف پتروشیمی لرستان از نیروی بومی چیزی از اشتغال آن عاید استان لرستان نمی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حتی 35 درصد استخدام بومی که بر اساس قانون کارگاه باید انجام می شده تحقق نیافته است، ادامه داد: مجمع نمایندگان استان به طور جدی به دنبال این است که این مسئله را به وضعیت صحیح آن برگرداند.

آقامحمدی با بیان اینکه نیروی بومی یعنی نیرویی که در استان لرستان باشد، یادآور شد: به صورت جدی این مسئله را پیگیری می کنیم تا یک رضایت نسبی در میان مردم ایجاد شود.

راه آهن لرستان با این بودجه تا 4 سال دیگر هم به ثمر نمی رسد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه راه آهن دورود - خرم آباد - اندیمشک تا قبل از حضور استاندار لرستان تنها نامی از آن بر سر زبانها بود، اظهار داشت: این پروژه پیش از این حتی جزء مصوبات بودجه بگیر دولت نبود و تایید کمیسیون ماده 32 را نداشت.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تلاشهای استاندار لرستان این پروژه توانست تایید کمیسیون ماده 32 که تبدیل به ماده 215 شده را بگیرد، افزود: تلاشهای زیادی برای تصویب و اجرای این پروژه صورت گرفت اما اگر با همین بودجه بخواهد پیش برود تا 4-3 سال آینده هم به ثمر نمی رسد.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه این پروژه برای مردم لرستان اهمیت خاصی دارد و باید اعتبار بیشتری به آن اختصاص داده شود، تصریح کرد: تلاش می کنیم اعتبار بیشتری برای این پروژه بگیریم و آن را از این وضعیت بودجه خارج کنیم.

امیدواریم رئیس جمهور در سفر چهارم با یک بسته ویژه به لرستان بیاید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفتگو با اشاره به سفر دور چهارم هیئت دولت به لرستان، از آمادگی این استان برای برگزاری سفر خبر داد.

آقامحمدی در این رابطه با بیان اینکه امیدواریم رئیس جمهور در سفر چهارم خود به لرستان با یک بسته ویژه حضور یابد، اظهار داشت: در سفرهای قبلی به اندازه کافی برای لرستان تاسف خورده شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سفر چهارم مانند سفرهای قبلی نباید با تاسف خوردن به حال لرستان ما را افسرده کنند، تصریح کرد: امیدواریم رئیس جمهور با بسته ای به استان ما سفر کند که باعث "آفرین گفتن" مردم به ایشان شود.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار داریم رئیس جمهور در سفر چهارم خود به لرستان یک یادگاری ارزنده در بحث توسعه، اشتغال و معیشت به جای بگذارند.

نهایت بی توجهی به کشاورزی لرستان صورت گرفته است

آقامحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه لرستان 4.5 درصد زمینهای قابل کشت کشور و 16 درصد آبهای کشور را در خود دارد، گفت: این در حالی است که متوسط زمینهای آبی لرستان 25 درصد و این میزان در کشور42 درصد است.

وی با بیان اینکه با توجه به این آمارها می توان متوجه شد که نهایت بی توجهی به کشاورزی لرستان صورت گرفته است، یادآور شد: پیگیری وضعیت کشاورزی استان یکی از برنامه های اصلی است که در دستور کار مجمع نمایندگان استان قرار دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه دو نماینده از لرستان در کمیسیون کشاورزی عضویت دارند، افزود: امیدواریم با بهره گیری از این ظرفیت و با اخذ بودجه های قابل توجه بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای توسعه کشاورزی در استان داشته باشیم.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه اگر به ظرفیت کشاورزی توجه می شد امروز هم شاهد عمران و آبادانی استان بودیم و هم مشکل اشتغال جوانان را نداشتیم، ادامه داد: متاسفانه پروژه هایی که برای ایستگاه های پمپاژ آب و آبیاری درنظر گرفته شده اند با کمبود بودجه مواجه هستند و روی زمین مانده اند.

به همان میزان که به استانهای کم آب توجه کرده اید به لرستان نیز توجه کنید

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برای خرم آباد با بیش از 500 هزار نفر جمعیت تنها 3 میلیارد تومان اعتبار برای ایستگاه های پمپاژ داده اند، گفت: این در حالی است که تنها اجرای یک پروژه در چگنی 10 میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری 2 هزار هکتار زمین نیاز دارد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت سدهای استان اظهار داشت: برای بهره برداری از سدهای استان باید بودجه های قابل توجهی تزریق شود تا مشکل بودجه این سدها حل شود و مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

آقامحمدی با بیان اینکه حرف ما با وزارت نیرو این است که به همان میزان که به استانهای کم آب توجه کرده اید به لرستان نیز توجه کنید، افزود: آب استان ما در کشاورزی استانهای دیگر از جمله خوزستان مصرف می شود و این در حالی است که در ازای آن هیچ امکانی به لرستان داده نشده است.

وی تصریح کرد: ما در ازای آبهای استان لرستان که به دیگر استانها برده شده است امکانات می خواهیم.