بوشهر - خبرگزاری مهر: مردم استان بوشهر با برگزاری مراسمهای مختلفی در شهرها و روستاها به مناسبت ایام صادقیه به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، ایام صادقیه جایگاه ویژه‌ای در بین مردم استان بوشهر دارد و هر ساله مراسمات مختلفی از جمله سینه‌زنی و زنجیری زنی در تکایا و حسینیه‌ها و یا به صورت مراسمات خیابانی در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود که با حضور گسترده و پرشور مردم همراه است.

مراسمات ایام صادقیه از شب گذشته در بوشهر آغاز شده است که مراسم محوری در شهر بوشهر به مدت سه شب به همت سپاه امام صادق (ع) بوشهر و با همکاری هیئت مذهبی رزمندگان استان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با سخنرانی حجت الاسلام سید جعفر علم الهدی خطیب توانای حرم رضوی و مداحی حاج علیرضا پولاد برگزار می‌شود.

صبح امروز نیز دستجات عزاداری و زنجیر زنی هیئت‌های مذهبی با حضور و همراهی جامعه روحانیت و مـردم بــوشـهـر  از ساعت 10و 30 دقیقه همراه با سخنرانی و مداحی مداحان اهل‌بیت (ع) از مقابل مسجد توحید برگزار شد و به سمت مصلای جمعه بوشهر ادامه یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم این ایام صورت گرفته است که با همکاری هیئت‌های مذهبی در مجموع  630 ویژه برنامه سالروز شهادت امام صادق(ع) در استان بوشهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید نورالله موسوی نیا اضافه کرد: ویژه مراسم محلات منطقه دو شهر بوشهر با سخنرانی حجت الاسلام قائمی و با مداحی مداحان اهل‌بیت (ع) خمره باف و رازقی پور با همکاری هیئت مذهبی سائلین الحسین(ع) در مسجد میر علمدار از شب گذشته به‌ مدت سه شب بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.