مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانیه‌ای اقدام نفرت‌انگیز کارگردان آمریکایی- صهیونیستی در ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را محکوم و تأکید کرد: بهترین پاسخ به این اهانت‌ها وحدت امت و استراتژی واحد امت اسلامی در برابر پروژه‌های استکبار جهانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این بیانیه آمده است: باردیگر دولت‌های مستکبر باساخت فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر اعظم(ص) ضعف و عدم اراده خود را در مقابل قدرت روزافزون اسلام در منطقه و جهان به معرض نمایش قرار دادند. در پشت پرده این اقدام شنیع و گستاخی وقیح، مقاصد شوم عوامل صهیونیستی و آمریکای غاصب برای بازداشتن موج بیداری اسلامی و استکبارستیزی مسلمانان وجود دارد تا در پناه شعار آزادی اندیشه خود مروج ترور و اعمال مخالف حقوق بشر باشند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به پیش بینی های خردمندانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تأکید شده است: به راستی که امام خمینی(ره) به درستی تشخیص داده بودند، که تهاجم به مقدسات اسلام، یک سیاست راهبردی مشترک است که مثلث شوم آمریکا ، انگلیس و صهیونیست‌ها آن را در پیش گرفته‌اند تا مسلمانان را از حرکت‌های انقلابی و آزادی‌خواهانه‌ای که به رها شدن آنها از یوغ استعمارگران و نوکران دیکتاتور داخلی آنها منجر می‌شود، پشیمان کنند.

در پایان این بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن محکوم کردن حرکت‌های اسلام ستیزانه آمریکا، صهیونیست و دیگر سران استکبارجهانی که موجب خشم و نفرت جهان بشریت به ویژه میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان گردیده، اعلام کرده است: بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان، زنگ خطری برای استکبار به صدا درآورده که آینده آن نابودی رژیم‌های سلطه و اسرائیل جنایتکار خواهد بود و بهترین پاسخ به این اهانت‌ها وحدت امت و استراتژی واحد امت اسلامی در برابر پروژه‌های استکبار جهانی است.