گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از کلنگ زنی و احداث17 پروژه سرمایه گذاری گردشگری در سطح استان، طی هفته گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قربان عباسی پیش از ظهر شنبه در حاشیه نشست ستاد سفرهای استان در این راستا گفت: 6 هتل، 5 مجتمع اقامتی، پذیرایی و تفریحی، توریستی و همچنین چهار مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و یک مجتمع پذیرایی سنتی و یک متل در هفته گردشگری امسال در سطح این استان، احداث و اجرای پروژه های آن ها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به این پروژه ها افزود: هتل سه ستاره آویشن در شهرستان مینودشت، هتل دو ستاره در شهرستان گنبدکاووس و دو هتل 2 ستاره در شهرستان ترکمن و یک هتل یک ستاره در نوکنده با میزان کل سرمایه گذاری 103 میلیارد ریال و 58 نفر اشتغال پیش بینی شده از جمله پروژه های قابل احداث در هفته گردشگری است. هم چنین یک مجتمع اقامتی و پذیرایی 2 ستاره در رامیان و چهار  مجتمع اقامتی و پذیرایی و تفریحی و توریستی در شهرستان گرگان نیز از دیگر پروژه هایی است که با میزان کل سرمایه گذاری 205 میلیارد ریال و 148 نفر اشتغالزایی، عملیات اجرایی آن ها در این ایام شروع خواهد شد.

عباسی در ادامه از کلنگ زنی چهار  مجتمع خدماتی- رفاهی بین راهی در شهرستان های گرگان، گالیکش و رامیان با میزان کل سرمایه گذاری 185 میلیارد ریال و 72 نفر اشتغالزایی در این هفته یاد کرد و یک مجتمع پذیرایی سنتی در شهرستان گنبدکاووس با اشتغال 10 نفر و یک متل 2 ستاره در گرگان با میزان سرمایه گذاری 12 میلیارد ریال و اشتغال 10 نفر را از دیگر پروژه های قابل اجرا برشمرد.

وی در پایان اذعان داشت: تاکنون عملیات احداث 35 هتل، 20 مجتمع اقامتی، پذیرایی و تفریحی، توریستی، 5 میهمانپذیر، 2 متل و 12 مجتمع خدماتی- رفاهی بین راهی و هم چنین8 سفره خانه پذیرایی سنتی درسطح استان گلستان در حال پیگیری و اجرا است که با اجرای پروژه های مذکور این تعداد به پروژه های درحال پیگیری استان افزوده خواهد شد. 
 
 مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: ششمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین ، 13 لغایت 16 مهر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان برپا خواهد شد.

عباسی گفت: نظر به برپایی هرساله این جشنواره، امسال نیز برای ششمین دوره پیاپی این جشنواره با حضور سفرا و میهمانان خارجی برگزار می شود.

عباسی در ادامه افزود: با توجه به اینکه شناسنامه جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین به نام استان گلستان صادر شده، هرساله این جشنواره ارتقاء یافته و پربارتر از قبل برگزار خواهد شد و امسال نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته این جشنواره 13 لغایت 16 مهر ماه برپا خواهد شد.

عباسی افزود: جشنواره ششم فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور هنرمندان سراسر کشور، سفرا و هنرمندان کشورهای خارجی ازجمله چین، اندونزی، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان، ارمنستان وآذربایجان ... برگزار می شود و ازگلستانی های مقیم درکشورهای خارجی نیز دعوت به عمل خواهد آمد.

وی همچنین از دیگر برنامه های این جشنواره برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی، جاذبه های گردشگری استان های کشور، سوغات استان ها و نمایش فرهنگ ها و شیوه های زندگی اقوام مختلف و همچنین اجرای مراسم آیینی و موسیقی اقوام  برشمرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین، ضمن این‌که به روند توسعه استان کمک شایانی می کند، رخداد ارزشمند فرهنگی است که همه ساله بازتاب بسیار مثبت و چشمگیری در کشور دارد.