در بخش بین‌الملل دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس فیلم "بین مصر و غزه" محصول کشور هلند معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، داستان این فیلم در  یازده کیلومتری نوار زمینی بین مصر و غزه می‌گذرد جایی که 1400 تونل وجود دارد که قلب اقتصاد داخلی است. در حالیکه دولت مبارک رسما از تحریم‌ها علیه غزه حمایت می‌کرد، در مقابل تامین مایحتاج مردم غزه از طریق تونل‌های میان مصر و غزه به شکل غیرقانونی چشم خود را کور کرده بود.

حال در دوران بعد از انقلاب مصر باید درباره موقعیت خود و خط مشی خود در منطقه بازنگری کند. مردم روستای رفح که در مرز مصر است بالاخره درباره سودآور بودن تجارت ازطریق تونل‌ها صحبت می‌کنند. اما ایا آنها خواهان باز شدن مرزها هستند؟

سابین لوبه باکر(1978) در انتورپ بلژیک بدنیا امد و بزرگ شد. او در کشورهای اندونزی برزیل و سوریه هم زندگی کرده است. زمانیکه در امستردام داستان سرایی را شروع کرده بود در رشته مطالعات سیاسی تحصیل می‌کرد. اولین مستند بلند او با نام فریاد (75 دقیقه .2010) به عنوان بهترین فیلم در فستیوال بین المللی مستند در لندن جایزه گرفت.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس از سوم تا هفتم مهرماه سال جاری در شهر کرمان و همزمان در 9 کشور جهان برگزار می‌شود.