شهرری – خبرگزاری مهر: مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در مراسم افتتاح جشنواره اوقات فراغت بانوان اظهار داشت: حضور اجتماعی بانوان با ایفای نقش مادری و همسری منافاتی نداشته و این جشنواره نیز با هدف تبیین این دیدگاه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس معدنی پور در جشنواره اوقات فراغت بانوان و تفریحات سالم ظهر یکشنبه آغاز شد، افزود: پارکهای ویژه بانوان تا کنون در سه منطقه با هدف ایجاد زمینه مناسب برای ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی ایجاد شده و تا پایان سال جاری دو پارک دیگر نیز در پارک لویزان و چیتگر احداث می ‌شود.

وی گفت: علاوه بر سه بوستانِ نرگس در منطقه 18، پردیس بانوان در منطقه 15 و بهشت مادران در منطقه سه، دو بوستان دیگر ویژه بانوان در قسمتی از پارک چیتگر منطقه  22 و قسمتی از پارک لویزان منطقه چهار در حال بررسی و اجراست.

این مسئول ادامه داد: در جامعه امروز، مدیریت و برنامه ریزی در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اوقات فراغت از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از موضوعات مورد تأکید کارشناسان بحث اوقات فراغت است که بانوان و نقش بسیار مهمی برای برنامه ریزی اوقات فراغت خانواده دارند.

مدیریت و غنی سازی اوقات فراغت بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است

وی عنوان کرد: موضوع مدیریت اوقات فراغت در جامعه امروز با توجه به پیچیدگی های زندگی خانوادگی و اجتماعی برای تمام اقشار از اهمیت بسیاری  برخوردار است که در این میان مدیریت و غنی سازی اوقات فراغت بانوان با توجه به داشتن نقش مهم مادری و همسری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: این موضوع همواره مورد توجه ویژه شهردار تهران و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران بوده و در این راستا اقدامات مهمی برای ایجاد مجموعه‌ های فرهنگی، ‌ورزشی، ‌اجتماعی و...  برای بانوان انجام شده است.

وی گفت: مدیریت صحیح اوقات فراغت و برنامه ریزی مطلوب برای استفاده بهینه از این اوقات، نقش بسزایی در تربیت صحیح فرزندان و تأمین آرامش جسمی و روحی اعضای خانواده دارد.

تأکید بر لزوم ایجاد زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی

وی با تأکید بر لزوم ایجاد زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی افزود: با ایجاد سرای محلات، خانه های تسنیم، مجموعه های شهربانو، بوستان های بانوان و دیگر ساختارهای اجتماعی وفرهنگی زمینه حضور اجتماعی بانوان توسط مدیریت شهری در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی فراهم شده است.

جشنواره اوقات فراغت بانوان ویژه بانوان شاغل در شهرداری تهران تا 29 شهریورماه در بوستان پردیس بانوان با همکاری منطقه 15 تهران برگزار می شود که بانوان شاغل از فضا و امکانات پارک شامل: پیست دوچرخه سواری، زمین چمن فوتبال، استخر، سونا و جکوزی، سالن چندمنظوره، کتابخانه، کلینیک گل و گیاه، سالن بدنسازی و ایروبیک استفاده می کنند.

بانوان همچنین می توانند از برنامه های در نظر گرفته شده توسط ادارات امور بانوان مناطق شامل: غرفه های آموزشی زیورآلات، گل و گیاه، دکوراسیون داخلی، مشاوره، سلامت، غذای سالم و در سفر، طراحی جعبه کادو، بستن روسری به اشکال گوناگون و اجرای برنامه های متنوع فراغتی در سالن آمفی تئاتر و مسابقات دارت، تنیس روی میز، فوتبال دستی و ... استفاده کنند.