قم - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی و نشر قرآن عترت آستانه مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری 80 برنامه در دهه کرامت توسط این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی جشن های مردمی رضوی که ظهر دوشنبه در حرم حضرت معصومه برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت های دهه کرامت نزدیک به 10 سال است که در آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به صورت ویژه برگزار می‌شود و امسال هم سال دومی سالی است که این آستانه ستاد دهه کرامت را فعال کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته و هم در امسال برنامه های ویژه ای با توجه به نامگذاری روزهای این دهه توسط  آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در جداول زمانبندی شده تنظیم شده است، گفت: سال گذشته 75 برنامه و امسال نیز 80 برنامه توسط این آستانه در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و نشر قرآن عترت آستانه مقدس حضرت معصومه (س) تصریح کرد: از سال گذشته توسعه فعالیت های تعلیم و تربیت در حوزه قرآن و حدیث مورد توجه قرار گرفت و در این راستا روزانه بالغ بر 2 هزار قرآن آموز در حرم حضور یافتند و علاوه بر آن مجتمع آموزشی کریمه نیز ایجاد شد که در سال جاری در مقطع آموزش ابتدایی و پیش دبستانی فعال می‌باشد.

وی با بیان اینکه درطول یک ماه گذشته و در حوزه تولید محتوا دوستان به صورت شبانه روزی در حال فعالیت بودند، گفت: برپایی نمایشگاه کریمه برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و ارایه آثار فاخر در عرصه عفاف و حجاب، برگزاری حلقه‌های معرفت و میزگردهای تخصصی و جشنواره از جمله برنامه‌هایی است که همه روز در ایام دهه کرامت برگزار می شود.

حسینی در زمینه  برگزاری برنامه ای با عنوان "میهمانی ملکوت" در ایام دهه کرامت گفت: این برنامه در راستای تحجد، شب‌زنداری و تجدید میثاق طلاب با امام زمان(عج) در شب میلاد حضرت امام رضا (ع)قبل از نماز صبح با طلاب جوان حوزه علمیه قم در حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: روز سوم همایشی با نام « قم، پایگاه بیداری اسلامی و نشر جهانی معارف اهل بیت(ع)» برگزار خواهد شد و روز پنجم دهه با نام «امامزادگان و جلوه های معرفت و تربیت دینی» است که سایر بقاع متبرکه استان توسط خدام حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) غباروبی خواهند شد.

وی با اشاره به افتتاح یک آموزشگاه دخترانه و پسرانه در این دهه، گفت: این مرکز آموزشی در مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی می‌باشد که کارهای اولیه و نام نویسی دانش‌آموزان صورت گرفته است و در روز هفتم دهه کرامت با حضور تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س)، به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

حسینی با بیان اینکه در این دهه از 70 حافظ قرآن که زیر نظر آستانه مقدسه پرورش یافتند تجلیل می شود، گفت: در روز هشتم که به عنوان شهید، الگوی زندگی با نشاط ولایی نامگذاری می‌باشد، برنامه شب خاطره با حضور سرداران جنگ در حرم مطهر و گلباران شهدای مدفون در آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.

وی در زمینه همزمانی دهه کرامت با هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: در روز نهم از دهه کرامت، مراسم خطبه خوانی ستاد مشترک نیروهای مسلح در صحن جوادالأئمه(ع) حرم مطهر برگزار می‌گردد، همچنین روز دهم این دهه نیز با عنوان عالم آل محمد(ع) اسوه نخبگان و پناه نیازمندان نامگذاری شده است که در این روز، خادمان از بیمارستان ها، آسایشگاه‌ها و مجموعه های بهزیستی بازدید می کنند.

معاون فرهنگی و نشر قرآن و عترت افزود:‌ در جلسه های سال گذشته به مناسبت‌های مختلف مدیران فرهنگی وعده‌هایی می‌دادند که با رصدی که ما انجام  دادیم متوجه شدیم که پس از مدتی این قول ها به فراموشی سپرده می شد، به همین دلیل با تجربه خوب شب‌های قدر امسال، آستانه مقدسه تلاش کرده است تا به مناسبت‌هایی این چنین ابتکار عمل را خود در اختیار بگیرد تا بتواند پیگیر رسیدگی مسئولان باشد.