بوشهر - خبرگزاری مهر : نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: امسال 130 میلیارد ریال برای ساخت فضاهای حوزوی در استان اختصاص یافته که باید با این اعتبارات زمینه ساخت 12 مدرسه علمیه خواهران و برادران در استان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر سه‌شنبه در آئین شروع سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان بوشهر با اشاره به تاثیرگذاری حوزه‌های علمیه ایران در شرایط کنون جهان، اظهار داشت: تاثیرگذاری حوزه‌های علمیه کشور هیچ‌گاه به اندازه امروز نبوده است.

وی به تحولات اخیر جهان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر جبهه ‌دین‌ستزی با اسلام‌ستیزی مقابل گروه‌های اسلام‌خواه قرار گرفته‌اند و با همه تلاش و سعی خود تصمیم دارند با اسلام مقابله و مبارزه کنند.

امام جمعه بوشهر به هجمه‌های همه جانبه استکبار علیه اسلام اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی به عنوان نماد اسلامیت در دنیا مطرح است و تنها سد استوار مقابل اسلام‌ستیزی و تهاجم علیه اسلام فعالیت می‌کند.

وی از اختصاص 130 میلیارد ریال برای ساخت فضاهای حوزوی در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با این میزان اعتبار باید زمینه ساخت 12 مدرسه علمیه خواهران و برادران در استان فراهم شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری خواستار توسعه فضاهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه‌های علمیه شد و ادامه داد:  تاسیس اردوگاه بزرگ حوزوی جنوب ایران، مدرسه عالی تبلیغ جنوب ایران و دانشکده بزرگ قرآنی در دست مطالعه است.

وی به نقش مهم حوزه‌های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: حوزه‌های علمیه علمدار دفاع از اسلام است و  طلبه‌های این حوزه‌ها با تبعیت از مقام معظم رهبری در خط مقدم این جبهه قرار دارند.     

حضور یک‌هزار طلبه در مدارس علمیه استان بوشهر

مدیر حوزه علمیه برادران استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: در حال حاضر  یک‌هزار طلبه در کل استان بوشهر در مدارس علمیه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 600 نفر خواهر و 400 نفر برادر هستند.

حجت‌الاسلام رضا خدری به فعالیت‌های مهم این حوزه اشاره کرد و افزود: زمینه‌سازی اسکان 30 خانواده از طلاب و اساتید در مشهد و قم، تکمیل آمار مربوط به شهدای روحانی، پیگیری صدور کارت الکترونیک طلاب از مهمترین این کارها است.

وی ادامه داد: همچنین صدور مجوز تلبس برای 15 نفر، پیگیری سهمیه عمره 44 نفر از طلاب، صدور کارت معافیت تحصیلی از دیگر فعالیت‌های مهم این حوزه است.

مدیر حوزه علمیه برادران استان بوشهر به میزان پذیرش حوزه‌های علمیه برداران در سال جاری اشاره کرد و عنوان داشت:  از 400 نفر متقاضی حضور در حوزه‌های علمیه برادران 220 نفر پذیرفته شده نهایی معرفی شده‌اند.

وی در ادامه به برنامه‌های  مهم حوزه علمیه برادران در سال‌جاری اشاره کرد و توسعه مدارس امین در استان، تاسیس پایه هفتم در استان و تاسیس مدرسه علمیه دیر و مدرسه علمیه بلند مدت در خورموج را نام برد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر نیز به قطعی شدن پذیرش 250 خواهر طلبه در این حوزه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 90 استاد در حوزه علمیه خواهران فعالیت می‌کنند که 70 درصد آنان را خواهران تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی به دیگر فعالیت‌های این حوزه اشاره کرد و با اشاره بفعالیت‌های صورت گرفته توسط این حوزه در بحث عفاف و حجاب، اضافه کرد: 200 پایان‌نامه دفاع در حوزه علمیه خواهران بوشهر شده است.