اراک - خبرگزاری مهر: پرونده دهمین دوسالانه جشنواره تئاتر بسیج استان مرکزی با معرفی نمایشنامه های برتر بسته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین 2 سالانه تئاتر بسیج استان مرکزی شامگاه جمعه در اراک به کار خود پایان داد تا تکلیف نمایشنامه های راه یافته به رقابت های کشوری مشخص شود.

براساس این گزارش، در مدت برگزاری این جشنواره 6 نمایش صحنه ای و 5 نمایش خیابانی بروی صحنه رفت که در پایان نمایشنامه های مین یاب در بخش صحنه ای و وداع با اصلحه در بخش صحنه توانستند با ربودن کوی سبقت از رقیبان جواز حضور در جشنواره تئاتر کشوری بسیج را به دست آورند.

این گزارش می افزاید، هیات داوران همچنین در بخش تئاتر خیابانی'حشمت الله زارعی' بازیگر نقش اول نمایش 'پناهگاه' و 'امید عباسی' بازیگر نمایش 'مین یاب' و 'رضا یونس فر' را به عنوان کارگردان برگزیده نمایش 'مین یاب' اعلام کرد.

هیات داوران همچنین جایزه طرح و ایده گردازی در نمایش های خیابانی را به 'رضا یونس فر' در نمایش 'مین یاب' داد
 
در بخش نمایش های صحنه ای این جشنواره نیز  'بابک روزبه' و 'احد فرهمندیان' به طور مشترک جایزه طراحی صحنه نمایش 'بخند عشق نمک گیر شود' را از آن خود کردند.

'اسماعیل بایگی ' نیز عنوان برتر را در بخش نویسندگی نمایش های صحنه ای این جشنواره از آن خود کرد.
 
در بخش معرفی بازیگران برتر زن نیز 'مهسا رضوی' بازیگر نمایش 'نقل معبر سرخ'، 'محبوبه جلالی' بازیگر نمایش 'بخند عشق نمک گیر شود' رتبه اول و دوم بازیگران برتر زن این جشنواره را از آن خود کردند.

علاوه بر این 'مهسا افچحی' بازیگر نمایش 'زیر باران از تو می خواهم و 'نسترن دلیان' بازیگر نمایش یک ، دو سه' به طور مشترک عنوان سوم بازیگران زن را از آن خود کردند.
 
رتبه اول بازیگران برتر مرد این جشنواره نیز توسط 'سعید حران اف' با ایفای نقش در نمایش 'یک زن یک قول مردانه ' و رتبه دوم به 'شهرام سلطانی' با بازی در نمایش ' وداع با اسلحه ' رقم رسید.
 
رتبه سوم بازیگران مرد جشنواره هم به طور مسترک از آن 'مرتضی اسماعیلی' با بازی در نمایش 'یک زن یک قول' و 'میثم سرآبادی' با بازی در نمایش 'زیر باران از تو می خواهیم' شد
 
هیات داوران جشنواره همچنین در بخش کارگردانی نمایش های  صحنه ای به ترتیب 'شهرام سلطانی ' با کارگردانی نمایش 'وداع با اسلحه' ، 'بهمن پارساآرا' با نمایش 'یک زن یک قول مردانه ' و 'میثم سرآبادی' با نمایش 'زیر باران از تو می خواهم ' را حائز مقام برتر اعلام کرد.