شیراز – خبرگزاری مهر: با رای اعضای مجمع فوتبال استان فارس "هادی آیت الهی" در یک جلسه پر از حاشیه به عنوان رئیس هیئت فوتبال این استان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات هیئت فوتبال استان فارس ظهر شنبه در حالی برگزار شد که این انتخابات از چند روز قبل با حاشیه های فراوانی همراه بود تا اینکه صبح امروز این حاشیه ها به اصل تبدیل شد.

در حالیکه از روز چهارشنبه زمان انتخابات هیئت رئیسه فوتبال فارس صبح پنج شنبه اعلام شده بود برخی از افراد اقدام به پخش شایعاتی در خصوص لغو این انتخابات کردند به گونه ای که حتی برخی از خبرنگاران نیز تا ساعاتی قبل از برگزاری مجمع از انجام انتخابات بی خبر بودند.

به غیر از "آیت الهی" سه نفر دیگر نیز به عنوان کاندیدای حضور در این انتخابات خود را معرفی کردند که در لحظه آخر یکی از کاندیداها از حضور در انتخابات انصراف داد دو نفر دیگر نیز جلسه را ترک کردند.

اما نکته جالب این انتخابات تلاش معاون اداره کل ورزش و جوانان استان فارس بود که زمان انجام انتخابات را تغییر دهد که در این راه مواردی را به عنوان تخلف و رعایت نکردن قانون اعلام کرد.

هاشمی در اول سخنان خود نداشتن حکم سرپرستی هیئت فوتبال را برای "آیت الهی" دلیل تخلف دانست و اینکه زمان ریاست او در تاریخ 91.4.31 به پایان رسیده و فدراسیون فوتبال حتی برای او حکم سرپرستی نیز صادر نکرده است.

از طرفی دیگر از این تاریخ هیئت فوتبال استان فارس نه سرپرست داشته و نه رئیس بنا بر این فعالیت "آیت الهی" غیر قانونی بوده است.

اما اعتراضات معاون اداره کل ورزش و جوانان به اینجا ختم نشد بلکه اعلام کرد در مهلت یک هفته ای برای ثبت نام کاندیدا ها در یکی از روزهای هفته تمام مسئولین هیئت فوتبال استان فارس در یکی از شهرستانها اقدام به برگزاری جلسه کرده اند و بنا بر این کسی نتوانسته در این روز ثبت نام کند.

هاشمی اعلام کرد که کمیته سه نفر تشکیل نشده و تا کی باید نظاره گر اعمال خلاف قانون و مصوبات برخی از افراد باشیم و دیگران هم نتوانند اعتراض کنند.

اما در این میان برخی دیگر از کاندیدا ها که از همان دقایق اولیه شروع به کار مجمع هیئت فوتبال فارس اعتراضات خود را به گونه ای کاملا شفاف عنوان می کردند عدم اجازه لازم برای حضور در این انتخابات را مطرح کردند.

با تمام این وضعیت جو حاکم بر انتخابات از همان دقایق اولیه به نفع "آیت الهی" بود به گونه ای بخش اعظمی از روسای شهرستانها و خبرنگاران نیز وارد بحث شدند و به معترضین برگزاری انتخابات اعتراض کردند.

اما مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس نیز به گونه ای با برگزاری این انتخابات موافق نبود زیرا زمانیکه سخنان خود را آغاز کرد از رئیس فدراسیون خواست تا زمان برگزاری انتخابات را تغییر دهد.

کمانه عدم بررسی درست و نداشتن زمان لازم برای حضور افراد دیگر را بهانه کرد تا کفاشیان را راضی کند که این انتخابات باید به زمان دیگری موکول شود اما زماینکه درخواست او از جانب رئیس فدراسیون رد شد سالن برگزاری انتخابات را ترک کرد.

کفاشیان نظر مجمع را ملاک برگزاری انتخابات قرار داد

اما رئیس فدراسیون فوتبال که به گونه ای از قبل با جو حاکم بر این سالن آشنا بود با خونسردی هرچه تمام تر اعلام کرد که من برای برگزاری انتخابات آمده ام حال اگر اعضا زمان را مناسب برگزاری این انتخابات نمی داند باید با رای گیری اعلام کنند.

کفاشیان اعلام کرد که از چند روز قبل برخی از افراد به من تلفنی اعلام کرده اند که به شیراز نیایم که این مباحث جای نگرانی و ناراحتی دارد.

اما اعلام رای گیری برای انجام انتخابات نیز با مخالفت "جعفری" مدیر عامل باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز همراه شد.

جعفری به طور قاطع اعلام کرد که ما حاضرین این جلسه برای انجام انتخابات آماده ایم و راضی به انجام رای گیری برای برگزاری انتخابات نیستیم و کسانیکه این اعتراضات را دارند باید خود را در مقابل واقعیت ها قرار دهند.

با برگزاری این انتخابات "هادی آیت الهی" از 39 رای ممکن 35 را به خود اختصاص داد و با قاطعیت به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان فارس انتخاب شد.