مقامات افغانی از کشته شدن سه نظامی ناتو و افزایش شمار مجروحین انفجار انتحاری در ولایت خوست افغانستان به 30 نفر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، مقامات افغانی اعلام کردند که تلفات انفجار انتحاری در ولایت خوست افغانستان به 14 کشته از جمله سه نظامی ناتو و مترجم آنها رسید.

گفته می شود که عامل انتحاری سوار بر موتورسیکلت بمب گذاری شده وسیله نقلیه خود را به درب ورودی نیروهای افغانی و ناتو در شرق افغانستان کوبانده است.

این حادثه تنها یک روز پس از آن رخ داد که ارتش آمریکا از کشته شدن دو هزار نظامی در افغانستان از ابتدای جنگ در سال 2001 تاکنون خبر داد.

همچنین نام شش غیرنظامی و چهار افسر پلیس در میان کشته شدگان به چشم می خورد. همزمان با تلاش پلیس و سربازان افغانی برای پاکسازی محل حادثه پیش بینی می شود که حملات تروریستی دیگری در اطراف بازار رخ دهد.

سخنگوی نیروهای ائتلاف ضمن تایید کشته شدن سه نظامی ناتو از ارائه جزئیات بیشتر درباره مکان دقیق حادثه یا هویت قربانیان امتناع ورزید.

منابع بیمارستانی همچنین از زخمی شدن 30 نفر بر اثر این انفجار خبر دادند. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفتگو با رسانه ها طالبان را مسئول این انفجار توصیف کرد.