اراک-خبرگزاری مهر: رئیس انجمن حمایت از ناشنوایان استان مرکزی گفت: در حال حاضر نیاز واقعی ناشنوایان استان اشتغال است و ورود بخش خصوصی در این حوزه امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعباس کزازی بعد ازظهر روز سه شنبه در همایش روز جهانی ناشنوایان در اراک گفت: در جامعه معلولین پتانسیل، نیروی انسانی، منابع مالی جهت ایجاد بازار کار را دارد و همچنین قانون حمایت از آن ها به درستی تدوین شده است اما عدم اجرای نادرست این قانون موجب ایجاد مشکلاتی در این زمینه شده است.

وی افزود: واگذاری اشتغال به معلولین در ارگان ها از نظر قانونی نقص ندارد ولی از نظر اجرا داری نقایص و حتی در پاره ای از موارد نادیده گرفتن این قانون هستیم.

کزازی با اشاره به اینکه ناشنوایان نسبت به سایر افراد بیشتر در خطر افسردگی هستند، اظهار داشت: این افراد دارای سلامت ظاهری جسم هستند اما وقتی به ایشان مراجعه شود در می یابیم که همین عدم ارتباط کلامی بسیاری از مشکلات را در وجود آن ها نهفته و جای داده است.

وی ادامه داد: فرض کنید خانه یک ناشنوا دچار حریق شود یا یکی  از اعضای خانواده اش دچار مشکل اورژانسی شود فرد ناشنوا چه باید کند.

رئیس انجمن حمایت از ناشنوایان استان مرکزی گفت: این مشکلات راهکارهایی بسیار ساده ای دارد و با وسایل و امکانات پیش پا افتاده می توان آن ها را رفع کرد که امیدواریم شرایط آن مهیا شود.

وی در پایان گفت: در بسیاری از موارد شاهد بی مهری های در خصوص این افراد هستیم که البته انجمن حمایت از ناشنوایان  در حد بضاعت خود مسائل فرهنگی، ورزشی، هنری و اشتغال آن ها را دنبال می کند.