اهواز- خبرگزاری مهر: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان از برگزاری مانور ایمنی و نجات در مهدهای کودک استان خوزستان همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،بیژن فتاحی راد، ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهارکرد: با توجه به همزمانی روز جهانی کودک با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور امدادی ویژه کودکان در مهدهای کودک برگزار می‌ شود.

وی با بیان اینکه تمهیدات خاص در این مانور در نظر گرفته شده، افزود: در این مانور کودکان با استفاده از روشهای مختلف بازی، اجرای نمایش و شعرخوانی با مقوله زلزله و نحوه برخورد با آن آشنا می شوند.

فتاحی راد با تاکید بر اینکه آموختن مهارتهای امداد و نجات در زمان بروز زلزله می تواند در کاهش تلفات انسانی نقش موثری داشته باشد، گفت: به این منظور بخشی از برنامه‌ های حوزه معاونت امور جوانان مربوط به رده‌ سنی کودکان با محوریت کانون غنچه‌ های هلال احمر در مهدهای کودک است.

وی با اشاره به برنامه های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، گفت: 18 مهرماه به عنوان روز «کودک و ایمنی» نا‌مگذاری شده و مانور امدادی ویژه کودکان در این روز برگزار می ‌شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر به دیگر برنامه های ویژه جوانان در این هفته اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های متعدد تلویزیونی، فراخوان دانش آموزی و دانشجویی با توجه به آغاز سال جدید و برگزاری مسابقات ورزشی، نقاشی و فرهنگی با محتوای امدادی از دیگر برنامه ‌های هفته کاهش بلایای طبیعی است که در دستور کار حوزه امور جوانان قرار دارد.

وی همچنین به برگزاری آموزش امداد و نجات کوهستان اشاره کرد و افزود: با توجه به ضرورت برگزاری آموزشهای تخصصی در این راستا 120 نفر از اعضاء آموزشهای امداد و نجات کوهستان را فرا می گیرند.

فتاحی راد در بخش دیگر سخنان خود به حضور و کمک رسانی تیم پیش آموختگان جمعیت هلال احمر خوزستان در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در این راستا یک تیم امدادی متشکل از 30 نفر به منظور انجام فعالیتهای بشر دوستانه به این مناطق اعزام شدند.

وی توزیع ستهای بهداشتی و بسته های مواد غذایی، ایجاد فضاهای نشاط و بازی ویژه کودکان، توزیع اسباب بازی، توزیع کپسول اطفاء حریق و احداث و نصب سرویسهای بهداشتی و حمام را از فعالیتهای این گروه در کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی برشمرد.