بهشهر - خبرگزاری مهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: جشنواره انار اشرف، 21 مهر ماه در بهشهر برگزار می شود.

علی اصغر بابا کوهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه ر یزی های مختلف برای اجرای این جشنواره در بهشهر اندیشیده شده و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی این همایش و جشنواره برگزار می شود.

وی افزود: بهشهر مهد انار بوده و این جشنواره 21 مهرماه در مجتمع تفریحی توریستی سایت هوتو در جوار غارهای چند هزار ساله هوتو و کمربند برگزار می شود.

باباکوهی گفت: برگزاری این جشنواره با هدف شناساندن تولیدات کشاورزی و هنر زنان و بانوان و همشهریان به جامعه انجام می شود.

وی ادامه داد: برگزاری پیاده روی خانوادگی در صبح جمعه روز 21 مهر ماه، قبل از برگزاری جشنواره از پارک ملت تا غار هوتو از جمله برنامه هایی است که در طول برگزاری این جشنواره برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: انار بهشهر یکی از انارهای مرغوب کشور بوده که به‌ صورت ارگانیک در هزاران هکتار از مزارع و باغات بخش مرکزی و جنوب شهرستان به‌ ویژه در آسیابسر، گرجی‌محله، خلیل‌ شهر، کوهستان و شهید آباد برداشت می‌شود و به نام انار اشرف معروف است.

وی ادامه داد: این جشنواره از بخش های مختلفی نظیر مسابقه و سرگرمی، بازارچه فروش انار، صنایع دستی و در صورت امکان غرفه‌ ای به پخت رب و آش انار و گرفتن آب انار تشکیل شده است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر، فرمانداری بهشهر، شهرداری‌ های بهشهر، خلیل شهر و رستمکلا و روستاهای آسیابسر، کوهستان، گرجی محله و شهیدآباد از عوامل اجرایی این جشنواره هستند.