مشاور ویژه مقام معظم رهبری با اشاره به تحرکات اخیر در مرز ترکیه و سوریه اظهار داشت: آمریکایی‌ها می خواهند ثبات کشورهای منطقه را برهم بزنند و بدون تردید این یک چاله ای است که آمریکا و متحدینش می خواهند کشورهای ترکیه، سوریه و عراق را در آن بیاندازند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی مشاور ویژه مقام معظم رهبری امروز در جمع مدیران حوزه هنری سراسر کشور در سالن حوزه هنری با اشاره به بیداری اسلامی و تحولات اخیر در منطقه و سوریه اظهار داشت: در آسیب شناسی موضوع بیداری اسلامی باید گفت، اگر انقلاب های منطقه بتوانند مقاومت کنند که این مقاومت هزینه زیادی هم دارد می توانند سرپا بایستند.

وی در ادامه افزود: پیمودن ادامه راه توسط کشورهایی که در آنها تازه انقلاب شده است به مراتب دشوارتر از ایجاد تحولات در این کشورها است.

ولایتی با بیان اینکه تحولات در کشورهای عربی بخصوص مصر برای خیلی ها در داخل این کشور و سایر کشورها غافلگیر کننده بود، گفت: به همین اندازه در داخل مصر و سایر کشورهای عربی در مقابل این بیداری اسلامی مقاومت ایجاد شده است.

مشاور ویژه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه برای مقابله با بیداری اسلامی جبهه جدیدی را در سوریه باز کرده اند گفت: این کار غربی ها یکی از کارهای پیچیده و پرمخاطره برای سوریه ، جبهه ضد اسرائیلی و بیداری اسلامی است.

وی در ادامه افزود: غربی ها ابتدا به بهانه حمایت از دموکراسی و حمایت از اعتراضات مردمی وارد موضوع سوریه شدند اما به مرور سعی کردند معارضین را مسلح کنند که مردم این کشور با این کار مخالفت کردند.

ولایتی اظهار داشت: امروز نه تنها مردم معترض نیستند بلکه آمریکایی ها با وارد کردن گروهک های تروریستی مختلف مانند القاعده ، بلک واترو و تروریست هایی از نقاط مختلف جهان می خواهند جبهه مقاومت را در سوریه از بین ببرند.

مشاور ویژه مقام معظم رهبری با بیان اینکه آمریکایی ها و برخی کشورهای عربی بعد از اینکه نتوانستند از طریق سیاسی و صدور قطعنامه علیه سوریه در مجامع مختلف اهداف خود را به پیش ببرند، گفت: در فاز جدید نظامی آنها ناتو را در مرزهای سوریه مستقر کردند که به بهانه در خطر افتادن منافع اعضا، ناتو را در امور سوریه دخالت دهند.

وی تصریح کرد: این اقدامات غربی ها علیه سوریه بیانگر این است که بیداری اسلامی بسیار برای آنها گران تمام شده است و موجودیت اسرائیل به خطر افتاده که حاضرند از طریق اتحادیه عرب، مجمع عمومی و هر اقدام دیگری علیه سوریه راه نفسی برای اسرائیل باز کنند.

ولایتی با اشاره به فیلم موهن آمریکایی و کاریکاتوری که به پیامبر اعظم( ص) اهانت شده بود گفت: آنچه که غربی ها در حوزه آزادی و هنر مطرح می کنند شعاری بیش نیست و پنجه آهنین آنها در دستکشی است که هر گاه منافع آنها به خطر بیافتد نقاب از چهره اصلی خود بر می دارند.

مشاور ویژه مقام معظم رهبری با بیان اینکه آمریکایی ها با استقرار رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه قصد دارند تا قلب سیاسی جهان اسلام را اشغال کنند، گفت: به همین خاطر آمریکا برج دیده بانی با معماری صهیونیستی در منطقه قرار داده است تا هر جا که نتوانستند با دلیل و سند حرفی را مطرح کنند از طریق آنها چهره واقعی خود را به هر قیمتی که شده نشان دهند.

وی اظهار داشت: ما نیز باید از تمام امکانات در مقابل این گونه اقدامات آنها استفاده کنیم و یکی از این امکانات بخش هنری و حوزه هنری است.

ولایتی با بیا اینکه در جهان اسلام برادران ما در اخون المسلمین جزء کسانی هستند که به ما نزدیکی بیشتری دارند گفت: امروز مصالح اسلام در وحدت است و باید به جای نقاط اختلافی بر روی مشترکات تمرکز کنیم.

مشاور ویژه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امروز کل جهان اسلام در معرض فشار جبهه کفر است، افزود: دلیل این موضوع تولید همان فیلم موهن آمریکایی و کاریکاتوری است که به پیامبر اعظم(ص) توهین شده است.

وی با بیان اینکه رئیس پلیس امارات اخیرا مواضع سختی را در قبال اخوان المسلمین مصرگرفته و اظهار داشته است نمی گذاریم که آنها در امارات رشد کنند، گفت: این گونه برخورد و موضع گیری صریح و سخت نشان می دهد اتفاقاتی نیز در امارات در حال رخ دادن است.

ولایتی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا می توان به مرسی رئیس جمهور مصر اعتماد کامل کرد و آیا آمریکا از وی حمایت می کند، گفت: چه دلیلی دارد آمریکا یکی از مهره های خود را که جیره خوار آنها است برداشته و شخص دیگری را مانند مرسی به جای وی بگذارد اما در خصوص اینکه آیا می شود به مرسی اعتماد کرد یا خیر، هیچ تضمینی وجود ندارد که یک نفر به سمت وسوسه های غیر خدایی نرفته و بر عقایدی که امروز دارد پابرجا بماند.

مشاور ویژه مقام معظم رهبری در ادامه افزود: مرسی تا اینجا سابقه خوبی داشته است و از یک خانوار فقیر به مراتب بالای علمی رسیده است و این مقداری که او تدبیر کرده است قابل انتظار نبود.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص مواضع ایران در حمایت از سوریه گفت: تا آنجا که از دیدگاه رهبر معظم انقلاب مطلع هستم ما کماکان از منافع مردم و حکومت سوریه مشروط بر ادامه اصلاحات و موضع آنها در مورد مقاومت حمایت می کنیم و این حمایت ما ضعیف نشده است.

ولایتی در پاسخ به سئوالی در خصوص تحولات اخیر در مرز ترکیه و سوریه اظهار داشت: موضع جمهوری اسلامی ایران روشن است و معاون اول رئیس جمهور در سفر خود به ترکیه اعلام کرده که ما این برخورد را تایید نمی کنیم.

مشاور ویژه مقام معظم رهبری افزود: این درگیری نه به نفع ترکیه است و نه به نفع سوریه زیرا چاله ای است که آمریکایی ها کنده اند و به نوعی دنبال استفاده از ناتو در سوریه هستند.

وی با بیان اینکه غربی ها بعد از ناامیدی در تصویب قطعنامه علیه سوریه بدنبال چاله ای هستند که ناتو برای کل منطقه کنده است گفت: آنها می خواهند زنجیر مقاومت توسط کشورهای ایران ، لبنان ، سوریه، فلسطین و همچنین زنجیره بیداری اسلامی توسط مصر ، تونس و لیبی را پاره کرده و موضوع بیداری اسلامی و خطر اسرائیل را به فراموشی بسپارند.

مشاور ویژه مقام معظم رهبری تصریح کرد: آمریکایی ها می خواهند ثبات کشورهای منطقه را برهم بزنند و بدون تردید این یک چاله ای است که آمریکا و متحدینش می خواهند کشورهای ترکیه، سوریه و عراق را در آن بیاندازند.

ولایتی در خصوص اینکه آیا سوریه وارد جنگ با ترکیه خواهد شد گفت: سوریه در وضعیتی نیست که بخواهد با کشورهای دیگر وارد جنگ شود چرا که اگر این کشور هنر کند می تواند تمامیت ارضی خود را حفظ کند.

مشاور ویژه مقام معظم رهبری در ادامه اظهار داشت: آمریکایی ها حتی در عراق نیز بدنبال بهانه جویی هستند و می خواهند با برخی اتفاقات اختلاف میان شیعه و سنی و کردها را دامن بزنند.