علی هاشمی شهرکی مدیرعامل انجمن تصویرگران با اعلام این که این انجمن کماکان دفتر ندارد گفت: در این زمینه هیچ امیدی به کمک ارشاد ندارم، حتی وقتی در مورد این مساله با آنها صحبت کردیم گفتند نداشتن دفتر برای انجمن ربطی به ما ندارد!

علی هاشمی شهرکی مدیرعامل انجمن هنرمندان تصویرگر به خبرنگار مهر گفت: مشکل نداشتن دفتر انجمن تصویرگران کماکان پابرجاست و جلسات هیات مدیره انجمن در دفاتر شخصی اعضا تشکیل می‌شود.

هاشمی شهرکی به جلساتی که با مدیران فرهنگی شهرداری داشته‌اند اشاره کرد و گفت: خود شهردار به ما قول مساعدت داده اما هنوز این مسئله در حد یک قول باقی مانده است. وی در مورد کمک‌های وزارت ارشاد به انجمن گفت: کلا هیچ امیدی به کمک ارشاد ندارم. حتی وقتی در مورد این مساله با آنها صحبت کردیم گفتند که نداشتن دفتر برای انجمن ربطی به ما ندارد.

مدیرعامل انجمن هنرمندان تصویرگر همچنین درباره اظهارات چندی پیش مجید سرسنگی رییس خانه هنرمندان مبنی‌بر تهیه‌ مکانی برای این انجمن، با رد این مساله تصریح کرد: هنوز از سوی خانه هنرمندان هم دفتری به این انجمن داده نشده‌است. وی ادامه داد: خانه هنرمندان فعلا مکانی کوچک برای نگهداری برخی اسناد و پرونده‌های انجمن به ما اختصاص داده که بابت همین مورد نیز قدردان آنها هستیم با این حال اینکه دفتری برای انجمن به ما داده باشند را رد می‌کنم.

مجید سرسنگی پیش از این در گفت‌وگویی اعلام کرده بود: پس از آگاهی از مشکلات به وجود آمده برای انجمن تصویرگران، موضوع به اطلاع شهردار تهران رسانده شد و با توجه به حمایت جدی شهردار محترم تهران و معاون محترم اجتماعی و فرهنگی ایشان، بر حل عاجل مشکلات این انجمن دیرپا که شامل تعداد کثیری از برجسته ترین هنرمندان تصویرگر کشور هستند تاکید شد.

مدیرعامل خانه هنرمندان تأکید کرده بود: انجمن تصویرگران ایران در سال گذشته براساس مصوبه مجمع خانه هنرمندان ایران به عضویت در شورای‌عالی این خانه در آمد و از آن پس تلاش شده است تا این انجمن نیز مانند سایر صنوف از حمایت و کمک‌های خانه هنرمندان ایران برخوردار شود.

انجمن هنرمندان تصویرگر، در حالی به پیشواز برگزاری دوسالانه تصویرگران آن هم بعد از وقفه‌ای 10 ساله می‌رود که چندی پیش دفتر اصلی فعالیت‌ها و مکان برگزاری جلسات‌شان بسته شد و این انجمن بدون مکان استقرار به فعالیت خود ادامه می‌دهد. هیئت مدیره انجمن تصویرگران 25 شهریورماه جاری در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این انجمن محل استیجاری خود را برای فعالیت‌های هنری از دست داده است و قادر به اجاره مکان جدید نیست.