کرمانشاه - خبرگزاری مهر: استاندار کرمانشاه گفت: مجموعه های تاریخی طاقبستان و بیستون برای جهانیان و گردشگران بسیار جذاب هستند لذا با توسعه و ساماندهی آنها باید زمینه های جذب گردشگر را به استان فراهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دادوش هاشمی در چهارمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: طرح ساماندهی مجموعه تاریخی طاق بستان و همچنین مجموعه تاریخی و باستانی بیستون باید با جدیت ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح ساماندهی طاق بستان و بیستون تلاش داریم کرمانشاه را بیش از پیش به مردم کشورمان و جهان بشناسانیم، افزود: پیمانکاران اجرای طرح ساماندهی این مجموعه ها باید در اجرای پروژه ها تسریع کنند و هرگونه مشکل را به سرعت اطلاع دهند.

مدیرکل دفتر ثبت آثار ملی سازمان میراث فرهنگی، صنا‏یع دستی و گردشگری کشور نیز گفت: حمایت و پشتیبانی استاندار از پروژه های باستانی و گردشگری استان جای تقدیر دارد.

آتوسا مومنی افزود: به طور قطع با پیگیری ها و حمایت های مدیران استان از پروژه های گردشگری، توسعه این بخش با قاطعیت بیشتری دنبال خواهد شد و این موضوع جای خرسندی دارد.

وی ادامه داد: کرمانشاه یکی از استان های برتر کشور در زمینه ثبت آثار تاریخی است و این استان هم اکنون در مرحله ای قرار دارد که ثبت جهانی شدن دومین اثر خود را انتظار می کشد و این نکته ای بسیار ارزشمند برای کرمانشاه محسوب می شود.

وی اظهار داشت: کارهایی که در طرح ساماندهی طاق بستان صورت گرفته است در نوع خود کم نظیر و بسیار قابل توجه است.

در ادامه این جلسه گزارشی از طرح ساماندهی مجموعه تاریخی طاق بستان و همچنین مجموعه تاریخی بیستون توسط مدیران این پایگاه ها، وضعیت منطقه نمونه گردشگری سراب نیلوفر توسط مدیر شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه، موضوع ساماندهی منطقه نمونه گردشگری غار قوری قلعه و ایجاد شهرک توریستی در منطقه سراب قنبر کرمانشاه توسط مجریان ذیربط مطرح شد.