بوشهر - خبرگزاری مهر: مشکلات مدرسه‌ای در روستای بندوی استان بوشهر سبب شده تا برخی از نیازهای اولیه این مدرسه توسط اولیای دانش‌آموزان تامین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال‌های اخیر با تلاش‌های بسیار خوبی که دولت در زمینه سازندگی داشته شاهد بهبود وضعیت شهرها و روستاها در نقاط مختلف کشور بوده‌ایم و در استان بوشهر نیز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

ساخت و راه‌اندازی مدارس جدید و همچنین بهسازی و نوسازی مدارس یکی از مهمترین کارهایی است که در راستای بهبود فضاهای تحصیلی صورت گرفته و بسیاری از فضاهای اموزشی از این نظر بهبود یافته‌اند.

در کنار این فعالیت‌ها که موجب آبادانی نقاط بسیاری می‌شود، در برخی موارد نیز برخی از مدارس با مشکلاتی مواجه می‌شوند که نیازمند توجه جدی‌تری برای حل نواقص و مشکلات خود هستند که یکی از این مدارس، درسه روستای بندوی شهرستان کنگان است.

کمبود معلم برای تدریس/ رایزنی با آموزش پرورش برای حل مشکلات

مدیر دبستان امت روستای بندوی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر به بیان برخی از مشکلات این دبستان پرداخت و اظهار داشت: رایزنی‌هایی در این باره با اداره آموزش و پرورش عسلویه انجام شده ولی متاسفانه این مشکل هنوز پابرجاست.

جابر احمدیان در ادامه به برگزاری نشست‌های اولیا و مربیان برای رفع مشکلات این مدرسه اشاره کرد و ادامه داد: از اولیای 67 دانش آموز دختر و پسر،تنها تعداد 15 نفر از این اولیا در این نشست شرکت کرده بودند که این جای نگرانی دارد.

مدیر این آموزشگاه با ابراز تاسف از حضور کم رنگ اولیاء در این نشست‌ها، اظهار داشت: شرکت اولیا در این گونه جلسات، به عنوان حمایت از فرزندان تلقی می‌شود و باید در یک روستا با این جمعیت پررنگ تر از این برگزار شود.

وی گفت: با اینکه دانش آموزان این آموزشگاه از استعداد سرشاری برخوردارند که در آموزشگاه های منطقه کم تر به چشم می خورد اما اولیای آنها بنا به دلایلی توجه خاصی به تحصیل دانش آموزان خود ندارند.

وی همچنین به مشکلات حال حاضر آموزشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از اساسی ترین مشکلات این روستا در بحث تحصیل دانش آموزان کمبود معلم برای تدریس است که دغدغه ای جدی برای امر آموزش در آخرین نقطه شهرستان کنگان به شمار می رود.

احمدیان گفت: رایزنی هایی در این باره با اداره آموزش وپرورش عسلویه انجام شده و با اینکه نگاه مثبتی نسبت به این قضیه از سوی مسئولین امر بوده ولی انتظار می رود که توجه بیشتری به مناطق محروم جهت بهبود آموزش صورت پذیرد.

وی ادامه داد: این دبستان با توجه به تعداد دانش آموزان دارای چهار معلم است که از لحاظ قانونی باید همین تعداد هم باشد ولی وضعیت یکی از معلمان که به صورت سرباز معلم است هنوز مشخص نیست.

مشکلات تامین آب شرب/ امنیت پائین مدرسه

مدیر دبستان روستای بندو گفت: دومین مشکل، آب شرب دانش آموزان است که اولیاء آنها برای برطرف کردن آن تا حدودی متقبل این کار شده اند که این موضوع را حل کنند.

وی گفت: امنیت مدرسه نیز به دلیل نبود امکانات امنیتی نظیر آژیر ضد سرقت تا حد زیادی تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش یافته و انتظار می رود به این نکته هم توجه جدی شود.

احمدیان با اشاره به مشکلات متعدد این دبستان و محروم ماندن از کمترین امکانات آموزشی گفت: مشکل اساسی ما پس از مشکلات سخت افزاری، به نوعی به اولیاء دانش آموزان برمی گردد.

وی ادامه داد:عدم مراجعه اولیا به آموزشگاه و جویا شدن از وضعیت درسی فرزندان خویش و همچنین کار نکردن با فرزندان در منزل مشکل مهمی است که با این وضعیت نباید از دانش آموز توقع داشته باشیم که نمره خوبی احراز کند.

احمدیان گفت: پشتیبانی اولیا یک امر ضروری است که نباید به دوره دبستان ختم شود، بلکه در دوران راهنمایی و دبیرستان نیز باید ادامه داشته باشد تا بتوان فرزندان مستعدی را تحویل جامعه داد.

روستای بندو شهرستان کنگان با 630 نفر جمعیت در آخرین نقطه استان بوشهر قرار دارد و مردم این روستا به زبان عربی تکلم می کنند.