غلامعلی حداد عادل و محمدجعفر یاحقی در اولین جلسه درس‌گفتارهای مربوط به ابوالفضل بیهقی سخنرانی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ به تازگی کتاب «فقه و سیاست در ایران معاصر» به قلم داوود فیرحی، استاد دانشکده‌ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، به همت نشر نی منتشر شده است که به بررسی دانش عملی اسلامی و سیاست معاصر می‌پردازد و به رویکرد‌ها و احکام مختلف در دستگاه فقه سیاسی از مشروطیت تا انقلاب اسلامی اشاره می‌کند.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه  25 مهر از ساعت 16:30 به نقد و بررسی این مجموعه اختصاص دارد که با حضور عبدالله نصری و داوود فیرحی در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.

آغاز درس گفتارهای بیهقی
 
یکی از اخبار دیگر موسسه شهر کتاب، آغاز دوره درس‌گفتارهای بیهقی اس. کتاب تاریخ بیهقی اثر ابوالفضل بیهقی یکی از آثار شاخص و تراز اول نثر فارسی است. بیهقی روشی دقیق و سبکی زنده و جامع در تاریخ‌نگاری انتخاب کرده که پیشینیان او فاقدش بودند. تاریخ بیهقی متنی «تاریخی ـ ادبی» است که تاریخ حماسی و پر فراز و نشیب ایران را با قلمی زیبا و زبانی باشکوه و پرنیانی روایت کرده است.
 
مرکز فرهنگی شهر کتاب از سال 85 در روزهای چهارشنبه، درس‌گفتارهایی درباره‌ ادبیات کلاسیک فارسی برگزار می‌کند و تا به حال نزدیک به 300 جلسه درس‌گفتار درباره‌ مولوی، فردوسی، سعدی، نظامی و عطار برگزار کرده است و از روز چهارشنبه 26 مهر، درس‌گفتارهایی درباره‌ بیهقی را به مدت یک سال برگزار می‌کند. جلسه‌ آغازین درس‌گفتارها، غلامعلی حدادعادل و محمدجعفر یاحقی درباره‌ «اهمیت و جایگاه تاریخ بیهقی در تاریخ و ادب فارسی» سخن می‌گویند.
 
جلسه این درس‌گفتار از ساعت 16:30 روز چهارشنبه 26 مهر در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود. ورود به این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد است.