شماره آبان ماه همشهری داستان با انتشار بخشی از ترجمه حمیدرضا صدر از داستانی نوشته «نیک هورنبی» با عنوان «بهترین لحظه دنیا» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بخش درباره زندگی این شماره از این ماهنامه با روایتی بلند به نام «جوش» از «چارلز بوکوفسکی» آغاز می‌شود و با مطلبی با نام «بهترین لحظه دنیا» که بریده‌ای از رمان «نیک هورنبی» با ترجمه‌ «حمیدرضا صدر» است، ادامه می‌یابد.

مطالب ایرانی این بخش به مناسبت نمایشگاه مطبوعات درباره‌ روزنامه‌نگاری است که دربرگیرنده یادداشتی با عنوان «هزار سالگی» از«فریدون صدیقی» و «من به بی سیم و زری مأنوسم» از «سیدعلی میرفتاح» می‌شود.

داستان‌های این شماره از این ماهنامه نیز با عناوین داستانی چون «کارولین» از «آصف سلطان‌زاده»، «روزنامه» از «مرجان فولادوند»، «کنارهٔ خاکی جاده» از «فاطمه سرکارپور»، «بلیت بخت‌آزمایی» اثر «آگوستین فرناندز پاز»، «قدیس شش‌لول بند» از «المور لئونارد» و داستان «تجربهٔ شخصی» نوشته‌ «پیتر هودیویس» برای خوانندگان منتشر شده است.

همچنین همشهری داستان در بخش روایت‌های داستانی این شماره به حج پرداخته است. گزیده‌ای از چند سفرنامه‌ کهن فارسی که در آن شر‌حِ مخاطرات و ‌حال و هوای سفر حج در قرن‌های گذشته آمده است، وضعیت کشتی‌های حج  در سفرنامه‌ زائر هندی مولوی جلال‌الدین حسین عظیم‌آبادی به انتخاب «رسول جعفریان»، خطر راهزنان در سفرنامه‌ عبدالله قراگوزلو، گزیده‌ای از سفرنامه‌ حج عصمت‌السلطنه، و نامه‌های میرزا هاشم طباطبایی از سفر حج و آگهی سفر حج دریایی در نشریات قاجاری بخشی از آنها را تشکیل می‌دهد.

«خاطرات شغلی» یک داروخانه‌چی نخستین مطلب از بخش روایت‌های مستند است که در ادامه با گزارشی تصویری با نام «برزخ» از گورستان ماشین‌های فرسوده همراه شده است.

بخش درباره داستان هم با جستاری مفصل و خواندنی از «آرتور کریستال» با عنوان «شرلوک هولمز علیه اولیس» درباره‌ خواندن رمان‌های پرفروش وعامه‌پسند آغاز می‌شود. دربخش میز کار مترجم نیز «مجید اسلامی» درباره‌ افزایش ظرفیت زبان از طریق استفاده از ترجمه‌های کهن بحث کرده و «هادی مقدم‌دوست» نیز در بخش میز کار فیلمنامه‌نویس درباره‌ مضمون‌یابی از طریق شخصیت‌ها نوشته است.

همشهری داستان همچنین ازاین شماره با بخش تازه‌ای با عنوان «سانچوپانزا» درباره نمایشگاه مطبوعات که به قلم یاسرمالی نوشته شده است.

همشهری داستان با سردبیری نفیسه مرشد‌زاده در 244 صفحه و با قیمت 3 هزارتومان منتشر شده است.