"سیمباراش اس. مومبنگگوی" با اشاره به امضای توافقنامه همکاری بین روزنامه تهران تایمز و روزنامه "هرالد" زیمبابوه، این اتفاق را نقطه عطف هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و زیمبابوه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک  همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و وزیر امورخارجه زیمبابوه و هیئت همراه امروز با امضای توافقنامه های همکاری در زمینه های مختلف در مجموعه تلاش وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم دکتر "عبدالرضا شیخ الاسلامی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران از برگزاری هفتمین کمیسیون مشترک میان این دوکشورابراز خرسندی کرد و افزود : ‌امیدواریم نتایج حاصل از این گفتگوها و اجلاس مربوط به همکاری های مشترک، ‌بستر های مناسبی را برای توسعه همکاری ها و روابط میان دوکشور فراهم کند.
 
وی تاکید کرد: ‌موقعیت ممتاز، استرات‍‍ژیک و ذخایر سرشار انرژی دو کشور و نیز روحیه انقلابی مردم زمینه های همکاری و تعامل با کشورهای دوست را افزایش داده است.
 
در ادامه "سیمباراش اس مومبنگگوی" وزیر امورخارجه زیمبابوه نیز در این جلسه ضمن اشاره به مهمان نوازی و میزبانی بسیار شایسته ایرانیان گفت :‌ دوکشور تاریخ مشترکی دارند و زاییده انقلابهای مردمی هستند و برای تمامیت ارضی تلاشهای بسیار زیادی انجام داده اند.
 
وی با ابراز نگرانی از دخالتهای کشورهای غربی درامورداخلی دیگر کشورها افزود :‌ این گونه کشورها به صورت یکجانبه و مستکبرانه مایلند تصمیمات خود را به دیگران تحمیل کنند. وزیر خارجه زیمبابوه در ادامه سخنان خود نقطه عطف اجلاس هفتم را امضای تفاهمنامه همکاری رسانه ای بین دو کشور عنوان کرد.
 
در این مراسم همچنین روزنامه بین المللی تهران تایمز و روزنامه دولتی "هرالد" زیمبابوه تفاهمنامه همکاری امضا کردند. این یادداشت تفاهم با حضور "رضا مقدسی" مدیرمسئول روزنامه تهران تایمز و "پیکیرایی دکه تکه" رئیس اجرایی روزنامه دولتی"هرالد" جمهوری زیمبابوه به منظور توسعه مناسبات فرهنگی-اجتماعی بین ایران و زیمبابوه به امضا رسید.
 
گفتنی است این تفاهم نامه درراستای گسترش همکاریهای رسانه ای ایران و زیمبابوه و به دنبال انعقاد سند همکاری ماه گذشته بین خبرگزاری مهر و خبر گزاری نیوزیانا -تنها خبرگزاری دولتی این کشور- درحاشیه هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه در مراسمی با حضور وزرای خارجه زیمبابوه "ساموئل مومبن گگبی" وعبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان به انعقاد رسیده است.