اراک- خبرگزاری مهر: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه خانواده ها از بیست و ششمین جشنواره سراسری فیلم کودک و نوجوان استقبال کردند، گفت: ایجاد فضاهای شاد و مفرح برای کودکان و خانواده هاشان امری ضروری است.

 مصطفی مشایخی در حاشیه برگزاری بیست و ششمین جشنواره سراسری فیلم کودک و نوجوان دراراک به خبرنگار مهر گفت: ایجاد فضاهای شاد و مفرح برای کودکان و خانواده هایشان امری ضروری است که باید مسئولین امر بدان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی بیشتر دارای فضای صنعتی است و از آب و هوای مساعدی برخوردار نیست، برگزاری برنامه های شادی همجون جشنواره فیلم در ایجاد ساعات سالم مفرح بسیار موثر است.

مشایخی با شاره به برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در استان مرکزی اظهارداشت: این جشنواره برای دومین بار در استان مرکزی و در 8  شهرستان استان برگزار می شود، این در حالی است که در سال گذشته این جشنواره فقط در دو شهرستان برگزار شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه  دیدن این فیلم ها بصورت رایگان است، اظهار داشت: هدایایی از سوی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است که به کودکان حاضر در جشنواره اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد  در سال گذشته در اراک 15 هزار نفر از فیلم های جشنواره دیدن کردند که با توجه به استقبال خانواده ها و مدارس به نظر می رسد،  آمار در جشنواره امسال بیشتر باشد.

مشایخی یادآور شد: بنا بود این جشنواره همجون سال گذشته در مجتمع ستارگان برگزار شود و لی بعلت تعویض کفپوش و تکمیل فروشگاه نگار این جشنواره در فرهنگسرای آئینه و مجتمع فرهنگی آفتاب اجرا می شود.

وی در خصوص زمان بندی پخش فیلم های این جشنواره در اراک گفت: در روز اول دو فیلم "رویای سینما" و "شیر توشیر" به نمایش گذاشته شد، در روز دوم فیلم "جعبه موسیقی" در روز سوم فیلم "نخودی" و "قفل ساز" در روز چهارم فیلم های" شیر تو شیر" و" پرواز بادبادک ها" و در روز آخر دو فیلم" ننه نقلی" و "تو آزادی" بر پرده سینماهای دو سالن فرهنگسرای آئینه و مجتمع ستارگان نمایش داده می شوند.

وی گفت: همچنین دو فیلم" شور شیرین" و" به کبودی یاس" با موضوع دفاع مقدس در روز آخر نمایش داده می شود.

گفتنی است بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در استان مرکزی همزمان با سراسر کشوردر اراک از 20 مهر و 7 شهرستان استان آغازشده و تا 24 مهرماه ادامه دارد.