کرمان - خبرگزاری مهر: مدیر کل میراث فرهنگی کرمان گفت: بازدید بازرسان یونسکو از روستای تاریخی میمند آبان ماه سال جاری صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شمس الدینی در جلسه پیگیری ثبت جهانی روستای میمند گفت: شرایط لازم برای بازدید بازرسان سازمان یونسکو  از این روستا در آبان ماه سال جاری فراهم شده است.
وی با اشاره  به قدمت چند هزار ساله روستای تاریخی میمند، افزود: فرایند ثبت جهانی میمند در سطح ملی و جهانی در حال پیگیری است.

شمس الدینی با بیان اینکه در بازدید بازرسان یونسکو، بررسیهای دقیقی از روستای میمند صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: امید است با اقدامات صورت گرفته بتوانیم نظر بازرسان را تامین کرد.

وی با بیان اینکه نسل های مختلفی در روستای میمند زندگی کرده اند، افزود: امیدواریم نسل امروز بتواند با ثبت این روستا، برای نسل آینده برگی افتخارآمیز به یادگار بگذارد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان، این اداره کل را در حفظ عرصه و حریم روستای تاریخی میمند بسیار قاطع دانست و گفت: باید در آینده ای نزدیک طرح انتقال سیستم آب، برق و فاضلاب این روستا به کانالهای زیرزمینی تهیه و پس از تایید به مرحله اجرا درآید.

وی با تاکید بر اینکه باید فضاها و ساختمانهای غیر مجاز حذف و یا با فضای روستا همگون شوند، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری اهالی روستا و منطقه بسیاری از زواید موجود در نمای بصری روستای میمند حذف شود.

شمس الدینی در پایان با تقدیر از استاندار کرمان در خصوص پیگیریهای لازم در خصوص ثبت جهانی میمند، افزود: خوشبختانه با همکاری مسئولان محلی تحقق ثبت جهانی میمند نزدیک است.

تکرار امیدواریهای مسئولان

فرماندار شهربابک  نیز در ادامه این جلسه با تقدیر از اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: فرمانداری و تمام دستگاهها آماده هر گونه همکاری در خصوص فراهم کردن شرایط لازم جهت ثبت جهانی روستای میمند است.

سیف الله امینی زاده با اشاره با اینکه ثبت جهانی میمند با همیاری و همدلی تمامی نهادها صورت می گیرد، افزود: امید است با حذف زواید و ساختمانهای دارای نمای غیر مجاز در حریم روستای تاریخی، میمند ثبت جهانی این روستا به زودی محقق شود.

امینی زاده در ادامه از ادارات برق، آب و فاضلاب درخواست کرد تا هرچه سریعتر طرح و نقشه خود را برای انتقال این خطوط به کانالهای زیرزمینی، آماده و برای تائید به اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این طرحها باید در فاصله زمانبندی مناسب آماده شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور بازرسان در آبانماه جاری نباید فرصت ها را از دست داد.