بروجرد - خبرگزاری مهر: معاون عمران فرمانداری ویژه بروجرد از احداث پارک جنگلی در منطقه گردشگری ونایی بروجرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن یعقوبی در جلسه برنامه ریزی برای ایجاد پارک بزرگ جنگلی بروجرد در محل فرمانداری ویژه شهرستان اظهار داشت: منطقه گردشگری ونایی در بروجرد یک منطقه بکر و زیبا و محلی برای گذران اوقات فراغت مردم بروجرد است.

وی با تاکید بر اینکه برای گذران اوقات فراغت مردم باید دستگاههای متولی امر برنامه ریزی کند، ادامه داد: در این راستا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و منابع طبیعی بروجرد قرار است در منطقه گردشگری ونایی بین روستای برکت آباد و مجتمع امام خمینی(ره) پارک جنگلی به مساحت 300 هکتار زمین احداث شود.

معاون عمران فرمانداری ویژه بروجرد افزود: تلاش می شود در این منطقه اولین زیر ساخت اکوتوریسم را ایجاد کنیم چون امروزه از مهم ترین دغدغه های مسئولان حفظ و حراست از منابع طبیعی است.

یعقوبی فر اظهار داشت: بروجرد در زمان گذشته یکی از سرسبز ترین شهرهای ایران بوده که متاسفانه بسیاری از این منابع به دلیل عدم توجه مناسب نمود آن کمرنگ شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بروجرد نیز در ادامه این جلسه گفت: در نظر داریم در دومنطقه هیراب و ونایی پارک جنگلی ایجاد کنیم که به همین منظور تفاهم نامه ای با دانشگاه آزاد منعقد شده و دانشگاه 200 هکتار و منابع طبیعی 100 هکتار زمین به این امر اختصاص داده است.

لطفی افزود: ایجاد پارک جنگلی در بروجرد فرصت خوبی برای جذب گردشگر است و به همین خاطر تمام دستگاههای اجرایی شهرستان باید مساعدت لازم را در راستای تامین خدمات داشته باشند.

وی تصریح کرد: تامین آب و حفظ خاک از اهداف منابع طبیعی بوده که در نظر دارد برای تامین رفاه مردم با ایجاد کمپ های گردشگری و پارک جنگلی این مهم را برآورده کند.

حجت اله یارمحمدی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد نیز در ادامه اظهار داشت: میراث فرهنگی از طرح ایجاد پارک جنگلی در منطقه زیبای ونایی استقبال می کند و اقدامات لازم را در راستای هر چه سریعتر اجرایی شدن آن انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: در نظر داریم یک کمپ گردشگری را از محل اعتبارات ملی در ونایی نیز ایجاد کنیم.