یک کارآفرین آمریکایی که در آکادمی نیروی هوایی آمریکا تحصیل کرده از فناوری نظامی در جلیقه‌های ضدگلوله استفاده کرده و آنها را به جوراب تبدیل کرده تا جورابها هرگز سوراخ نشوند و برای همیشه سالم باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کامرون کارتر 23 ساله اقدام به تولید جورابی کرده که هرگز سوراخ نشده است.

وی این محصول را سقراط نامگذاری کرده و تضمین کرده است هرگز در آن سوراخی ایجاد نشود.

کارتر به یک وب سایت آنلاین برای تأمین این پروژه رجوع کرده تا این پروژه را اجرایی کند اما در حقیقت مبلغ جمع شده از هدف اصلی سه برابر بود.

کامرون اظهار داشت: اکثر مردم هرروز جوراب می پوشند اما همواره از محصولات سست و بی دوام استفاده می کنند، اکنون زمان آن است که این چرخه را بشکنید و جورابی به پیچیدگی خودتان بپوشید.

جورابهای سقراط دارای الیاف کولار بوده که معمولا این الیاف در جلیقه های ضدگلوله به کار می روند

این جوراب در مرحله اول از پارچه ای تهیه شده که از نخ نایلون ساخته شده است. بخشهایی از این جوراب کولار استفاده کرده است که بیشتر در معرض ساییدگی قرار دارد و احتمال سوراخ شدن در آنها زیاد است.

کولار مارک تجاری برای فیبرهای ساخته شده از پارا آرامید قوی و سبک که با دیگر آرامیدها مثل نومکس و تکنورا ارتباط دارد. بطور معمول بصورت نخ و یا پارچه‌های بافته شده و یا به عنوان یک بخش از مواد کامپوزیتی استفاده می شود.

قرار است این جورابها به طور آنلاین جفتی 25 دلار به فروش می رسد و سه جفت آنها 65 دلار قیمت دارند.

این محصول تاکنون به شدت مورد استقبال قرار گرفته و بیش از 700 نفر آن را پیش خرید کرده اند. وقتی که این محصول آماده شود، این شرکت درنظر دارد کار خود را با جورابهای زنان و طرحها و مدلهای مختلف توسعه دهد.

جورابهای سقراط شبیه جورابهای معمولی هستند، اما مخترع آنها مدعی شده که این جورابها تا ابد سالم می مانند