اختتامیه جشنواره جوانه با معرفی 49 برگزیده در بخش‌های مختلف با خبر راه‌اندازی یک شبکه تازه همراه بود و معاون صدا اعلام کرد رادیو لبخند از دهه فجر فعالیت خود را به عنوان بیست و پنجمین شبکه رادیویی آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه جشنواره جوانه رادیو جوان، شامگاه گذشته یکشنبه 30 مهرماه با حضور معاون صدا، مدیر شبکه رادیویی جوان، نامزدهای دریافت جایزه، برنامه‌سازان و گویندگان رادیو و اهالی رسانه برگزار شد.

در نخستین بخش از این برنامه که اجرای آن را سعید پورمحمودی بر عهده داشت، بهنام احمدپور مبارکه مدیر رادیو جوان با اشاره به اعمال سخت‌ترین داوری‌ها برای آثار رسیده به این جشنواره رادیویی، اظهار کرد: بیش از 11 هزار اثر رسیده، توسط کارشناسان زبده رادیو مورد داوری قرار گرفت. به عنوان دلیلی بر این ادعا نیز به اجلاسABU  اشاره می‌کنم که نفر اول موسیقی جشنواره جوانه در آن به مرحله پایانی تولیدات ارائه شده رسید.

وی افزود: از حمایت‌های معاون صدا در زمینه برگزاری جشنواره تشکر می‌کنم. ما جشنواره را سال آینده بین المللی برگزار خواهیم کرد.

در ادامه اهدای جوایز بخش غیرشنیداری آغاز شد و در این زمینه با اجرای اکبری جوایز بخش‌های ایده برنامه، داستانک، شعر، متن رادیویی،‌ مقاله، نقد و وبلاگ به ترتیب به جوانانی چون فاطمه باقری، صغری میرزایی، امیررضا هاشمی، فاطمه ترسا، فریبا زمانی، میترا مینایی، مجید نانوا مقدم، زهرا خالدی، حمید گنجایش، زهرا پوریا مهر، شهره احمدوند، فاطمه شادخانی و آرش لقمانی رسید.

در ادامه محمد حسین صوفی معاون صدا در سخنانی گفت: رسانه رادیو در جهان بیش از 90 سال سابقه دارد. در ایران نیز با سابقه 70 ساله خود امروز به جایگاه بالایی دست یافته و در واقع جزوی از زندگی روزمره مردم شده است. در واقع امروز رسانه رادیو وظایف و رسالت عظیمی بردوش می‌کشد چرا که با وجود وسایل و ابزار متعدد ارتباط جمعی مردم ما با رادیو انس و الفت بیشتری دارند و به این رسانه عشق می‌ورزند.

وی افزود: مردم روزشان را با چرخاندن پیچ رادیو آغاز می‌کنند و این رسانه تنها وسیله اطلاع رسانی فراگیر در کشور است که همواره با مخاطبان همراه بوده و در کنار نقش اطلاع رسانی، وظیفه فرهنگ سازی و بیان هنجارها را نیز بر عهده دارد.

صوفی با ابراز خرسندی نسبت به توسعه کمی و کیفی رادیو پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: رادیو به ویژه طی سال‌های اخیر رادیو توانسته در زمینه‌های اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و تفریح و سرگرمی نقش بسیار سازنده‌ای را در جامعه ایفا کند.

معاون صدا با اشاره به فعالیت 24 شبکه رادیویی ایرانی، اظهار کرد: یکی از اهداف رسانه ملی توسعه و ایجاد شبکه‌های رادیویی تخصصی است و از همین رو بیست و پنجمین شبکه رادیویی به نام "رادیو لبخند" در ایام دهه مبارک فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی تلاش شبانه روزی برنامه سازان رادیو را موجب برقراری تعامل مناسب با شنوندگان دانست و گفت: افتخار رادیو جوان موفقیت در راه جلب اعتماد مخاطبان است و امیدوارم با همراهی همیشگی مردم، موفق شویم جشنواره جوانه را بین المللی کنیم.

پس از این سخنرانی اجرای ادامه برنامه به شاهین شرافتی سپرده شد و او ضمن اشاره به حضور علی انصاریان و بهروز رهبری‌فر در مراسم اشاره و اسامی پنج جوان برتر کشور در حوزه‌های علمی، کارآفرینی، فرهنگ قرآنی و ورزش را قرائت کرد.  مریم اسلامی جوان برتر حوزه علمی، امیرحسین شاهانی جوان برتر حوزه کارآفرینی ، حمید رضا حسن زاده توکلی جوان برتر حوزه فرهنگ، حامد شاکری نژاد جوان برتر حوزه قرآنی و احسان حدادی جوان برتر حوزه ورزش در این بخش از برنامه به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در ادامه برای اهدای جوایز بخش شنیداری سرور پاک نشان روی سن آمد و در سخنانی گفت:‌ من سال‌ها است در رادیو کار می‌کنم و از این کار لذت می‌برم. در غیر این صورت نمی‌توانستم 45 سال در آن دوام بیاورم. هنوز هم خدا این توان را در اختیارم قرار داده که به کارم ادامه دهم.

میرطاهر مظلومی نیز هنرمند دیگری بود که در سخنانی گفت: دو دوست پیشکسوتم را در میان جمع می‌بینم که حیفم می‌آید از آنها نام نبرم. یکی رامین پورایمان که شاهد هنرنمایی او در "قهوه تلخ" نیز بودیم و دیگری عباس محبوب که عامل پیشرفت من در رادیو بوده است. فریبرز گلبن نیز یکی دیگر از این عزیزان است.

در ادامه جوایز برگزیدگان بخش‌های آنونس، گویندگی، مستند، گزارش و موسیقی به افرادی چون شیوا شیخ الاسلامی،‌ عرفان مرادی باغ فیضی، محمد امین حیدری، محمد حسین خسروجردی، زینب لروند، مبینا دانش، سارا نیرومند، فریبا دانشور، بی بی عالم حسینی پرور، اکرم شاکری، محمد صابر، رسول زاهدی، محسن و بهروز منوچهری، حمیدرضا هادی، حسام مختاری و  مهرداد معزی اهدا شد.

پایان بخش این مراسم، رونمایی از نماد سومین جشنواره بین المللی جوانه و اجرای چند ترانه توسط گروه موسیقی 14 به خوانندگی علی لهراسبی بود که این بخش را پیمان طالبی اجرا کرد. لهراسبی و گروهش نیز ترانه‌هایی چون تو همون حس غریبی، فاصله‌ها، اونی که مدعی بود عاشقته و... را اجرا کرد و مراسم در ساعت 22 به پایان رسید.