کرج – خبرگزاری مهر: کارگروه تعمق فرهنگ حجاب و عفاف با حضور ریاست اداره تبلیغات شمال کرج و اعضای ادارات عضو کارگروه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف پیش از ظهر دوشنبه و با حضور سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شمال کرج و اعضای کارگروه در ادارات تابعه تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

لزوم توجیه نهایی اجرای طرح گل محفوظ

در این نشست حجت الاسلام سیستانی ریاست کارگروه تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف شمال کرج با تشکر از اعضا به جهت ارسال عملکرد برنامه های اعمالی حجاب و عفاف به بیان مسائل در خصوص حجاب و عفاف پرداخته و اجرای طرح گل محفوظ را یادآور شده و خواستار توجیه نهایی این طرح همراه با مراحل اجرایی آن شد.

وی استاد محور بودن را جزء اولویت طرح بیان کرده و توجه به تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف و مشخص کردن تعداد مدارس تحت پوشش جهت حضور مربیان با در نظر گرفتن مکانهای آسیب خیز در خصوص حجاب و عفاف با توجه به گروه هدف را مطرح کرد.

حجت الاسلام محمدی سیستانی رعایت شکل ظاهری حجاب و عفاف در مدارس توسط آموزش و پرورش را کمک حال طرح دانسته و افزود: توجه به سه محور توجیه مربیان، اولیاء و دانش آموزان در این طرح و نیز برنامه ریزی منسجم در اجرای گام به گام طرح از اهمیت خاصی برخوردار است.

در ادامه حجت الاسلام اولیایی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی نیز با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله حجاب و عفاف در خصوص طرح گل یاس نظرات و پیشنهادات خود را بیان کرده و استفاده از اساتید استانی و تعامل با دستگاه های عضو ضمن برگزاری طرح گل یاس را عنوان کرد.

استاد محور بودن در اولویت اجرای طرح گل

حجت الاسلام کیاحیرتی نیز ضمن استقبال از اجرای طرح گل محفوظ در استان توجه به گسترش و ترویج و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف را جزو اولویت این طرح دانسته و وجود شورای حجاب و عفاف در نهادها علی الخصوص در آموزش و پرورش را جهت برنامه ریزی دقیق و منسجم و یکسان سازی پوشش در مدارس وی‍ژه معلمان و دانش آموزان را مطرح کرده و خواستار تاکید و موظف کردن کارگروه بر این موضوع شد.

وی همچنین آموزش همگام با خانه، مدارس و جامعه را مطرح کرده و بهره مندی از مربیان پرورشی در امر آموزشی و تربیتی را در این امر حائز اهمیت دانست.

در ادامه مسئول این طرح ضمن توجیه کامل این طرح ، مراحل اجرایی و نحوه همکاری دستگاه های عضو را طبق شرح وظایف مشخص شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرده و طرح غنچه شکوفا را که مکمل این طرح است تشریح کرد.

در پایان این نشست مصوب شد استاد محور بودن طرح در اولویت قرار گیرد، مقوله گسترش ترویج و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف بیشتر مورد توجه قرار گیرد، در قالب طرح تعداد مدارس قابل اجرای طرح مشخص گردد، توجیه مربیان دانش آموزان و اولیاء به عنوان سه محور اصلی در طرح مورد توجه قرار گیرد، در مراحل اجرایی طرح گام به گام بودن در برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد، در توانمند سازی مربیان آموزش و پرورش از ظرفیت استان استفاده شده و همکاری دستگاه های عضو کارگروه مدنظر قرار گیرد، برگزاری جلسه تخصصی با حضور موسسه سفیران کوثر و چند نفر از اعضاء صورت گیرد، در آموزش گروه هدف توجه به مکانهای آسیب خیز در اولویت قرار گیرد.