بوشهر - خبرگزاری مهر: مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری اولین دوره آموزش تخصصی مقتل‌شناسی و روضه‌خوانی در بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ادیبی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای ایام محرم در استان بوشهر، اظهار داشت: با هماهنگی و همکاری مراکز تبلیغی امر مهم تبلیغ محرم سال جاری باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر گرایش جوانان و نوجوانان بوشهری به سخنرانی، روضه‌خوانی و سینه‌زنی سنتی افزایش یافته به همین دلیل چندین مسجد محوری در سطح استان به برگزاری مراسم عزاداری اختصاص یافته است.

کارشناس امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: با مشارکت شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران شهرستان بوشهر سیاه پوش جمعه اول محرم از میدان قدس تا مصلای جمعه شهر بوشهر انجام می شود.

وی به دیگر برنامه‌های این سازمان اشاره کرد و بیان داشت: اولین دوره آموزش تخصصی مقتل شناسی و روضه خوانی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و با همکاری سازمان بسیج مداحان بوشهر به مدت چهار روز برگزار شد.

ادیبی عنوان کرد: این دوره در برای آشنائی مداحان با فرهنگ عزاداری، آسیب‌های موجود در عزاداری‌ها و بالا بردن سطح آگاهی‌ها و معلومات دینی و تاریخی آنها برگزار شد.

کارشناس امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه گفت: این دوره آموزشی در 10 ساعت با موضوعات مقتل شناسی و روضه خوانی، از تاریخ 18 تیرماه 91 به‌مدت چهار روز با حضور 180 نفر از مداحان و با حضور استاد دوره حاج قاسم رضایی برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این دوره بیش از 110 نفر از مداح برادر و 70 نفر مداح خواهر استان بوشهر شرکت داشته و گواهی نامه پایان دوره از طرف مرکز تخصصی آموزش مداحی شهدای بسیج بوشهر و اداره کل تبلیغات اسلامی استان دریافت کردند.

ادیبی از برگزاری همایش کانون مداحان و کارگاه های آموزشی از 9 آبان‌ماه 91 به‌مدت سه روز ویژه مداحان و شاعران بوشهری در سالن شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خبر داد.