ارومیه - خبرگزاری مهر: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی از برگزاری همایش تحلیل و بررسی جرایم و آسیب های اجتماعی در اسفندماه سالجاری در ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز علیزاده ظهر سه شنبه در اولین نشست هماهنگی همایش تحلیل و بررسی جرایم و آسیب های اجتماعی افزود: گردهمایی اندیشمندان، پژوهشگران، مدیران و کارشناسان مسائل اجتماعی برای تبادل اطلاعات و دیدگاه‌ها، بهره‌ گیری از یافته‌های جدید پژوهشی، تجزیه و تحلیل مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی در شهرهای مختلف استان از اهداف این همایش است.

وی ادامه داد: کمک به شکل‌ گیری شبکه‌های اطلاعاتی علمی بین مراکز دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی، ارائه دستاوردهای نظری بومی در باره آسیب های اجتماعی، ارزیابی وضعیت موجود آسیب های اجتماعی و آثار و پیامدهای آنها در استان، شناخت راه های پیشگیری، مداخله، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف استان از سایر اهداف برگزاری این همایش است.

وی با اشاره به محورهای فراخوان مقاله گفت: فراخوان مقاله ها در پنج محور هویت، شرایط آنومیک و آسیب های نو پدید، جرم و بزه، آسیب های خانواده، اعتیاد و قاچاق، نقش دانشگاه و دانشگاهیان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

دبیرخانه نخستین همایش تحلیل و بررسی جرایم و آسیب های اجتماعی در آذربایجان غربی در ساختمان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان واقع در بلوار شهید باهنر مستقر بوده و این همایش در هشتم اسفند ماه در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار می شود.

نشست هماهنگی نخستین همایش تحلیل و بررسی جرایم و آسیب های اجتماعی در آذربایجان غربی با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، بهزیستی و دادگستری استان برگزار شد.