گلعلی بابایی از آماده‌سازی کتابی با عنوان «ماه همراه بچه‌هاست» درباره شهید محمدابراهیم همت خبر داد.

گلعلی بابایی، نویسنده و محقق دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قرار است کتاب‌هایی درباره فرماندهان لشگر 27 محمدرسول‌الله چاپ شد. اولین کتاب از این مجموعه «در هاله‌ای از غبار» بود که درباره جاوید‌الاثر احمد متوسلیان بود. از این مجموعه و درباره شهدای لشگر 27 محمدرسول‌الله 27 کتاب چاپ خواهد شد.

وی افزود: چاپ اول «در هاله‌ای از غبار» توسط نشر صاعقه، وابسته به موسسه حفظ آثار سپاه محمد رسول‌الله (ص) منتشر شد ولی برای چاپ دوم، این کتاب بازنویسی شده و 32 صفحه به آن افزوده شده است چون مطالبی در چاپ اول کتاب از قلم افتاده بود. قرار است ویراست دوم «در هاله‌ای از غبار» توسط انتشارات سوره مهر، با شکل و شمایل متفاوت چاپ شود.

این پژوهشگر ادامه داد: شهیدان محمدابراهیم همت، محمود شهبازی، عباس کریمی و ... تعدادی از فرماندهانی هستند که کتاب مربوط به آن‌ها هم در ادامه این مجموعه چاپ خواهد شد. کتابی که در حال حاضر از دیگر عناوین به چاپ نزدیک‌تر است، «ماه همراه بچه‌هاست» نام دارد که به تازگی آن را به دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری و آقای مرتضی سرهنگی سپرده‌ام. این کتاب درباره شهید همت فرمانده دوم لشگر 27 محمدرسول‌الله است.

بابایی درباره مراحل باقی‌مانده تا چاپ این کتاب گفت: من کتاب را تحویل داده‌ام و قرار است توسط انتشارات سوره مهر به چاپ برسد. باقی کتاب‌های فرماندهان لشگر 27 هم توسط همین ناشر چاپ می‌شود. انتشار کتاب بسته به فعالیت‌های ناشر است و اگر مشکلی وجود نداشته باشد، کار زیادی برای چاپ و عرضه باقی نمانده است.