معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این که هنوز فایناس خط 4 گشایش نیافته است گفت: تمام پرداختها و تشریفات لازم برای دریافت این وام از سوی شهرداری انجام شده است.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اخباری مبنی بر گشایش فایناس خط 4 متروی تهران گفت: نزدیک به 7 سال است که فایناس خط 4 مترو را پیگیری می کنیم . قرار بود اعتبارات این خط با منابع خارجی تامین شود اما در طول این چند سال همه کارهایی که از ما می خواستند را انجام داده ایم اما هر روز با موانع جدیدی روبرو می شدیم .

هزار برگ تشریفات دریافت فایناس خط 4

وی با بیان این که تشریفات و مصوبات دریافت فایناس خط 4 به چندین هزار برگ می رسد گفت: در طول این سالها مصوبات بسیاری را از مراجع مختلف گرفته ایم از بانک ها گرفته تاوزارت اقتصاد و شورای شهر و...اما همه آنچه که از ما خواستند را انجام دادیم و موانع را پشت سر گذاشتیم.

معاون شهردار تهران گفت: در پایان باید 90 میلیارد تومان به حساب بانک عامل واریز می کردیم تا این گشایش انجام شود ما این کار را هم انجام دادیم اما باز هم گشایشی انجام نشد .

موانع داخلی برای دریافت وام های خارجی

تشکری هاشمی با اشاره به این که هر روز با مانعی جدید روبرو می شدیم گفت: در نهایت پول بیمه مربوط به گشایش را که 1 درصد مبلغ وام بود با نرخ ارز اتاق مبالاتی محاسبه کردند که رقمی معادل 12 میلیارد تومان شد و شهرداری سهم 6 میلیاردی خود را پرداخت کرد اما پرداخت سهم دولت همچنان بلاتکلیف بوده است.

مشکلات ما عمدتا منشا داخلی دارد

معاون شهردار تهران معتقد است: بیشتر این موانع واقعی نیستند و هر کدام ابزاری برای تاخیر دراجرای تحقق فایناس هستند . اما چرا ما باید برای وام ساخت مترو این قدر مشکلات را تحمل کنیم و تا این لحظه امکان پرداخت فایناس هم فراهم نشده است بدون آن که بهانه ای باقی مانده باشد .

وی در پاسخ به این پرسش که چرا معاون مالی اداری شهرداری خبر از گشایش فایناس خط 4 داده است گفت: منظور پورزرندی پرداخت 6 میلیارد تومان سهم شهرداری به بانک عامل بوده است و تا این لحظه پیش پرداخت ها آغاز نشده است .

تشکری تاکید کرد: مشکلات ما عمدتا منشا داخلی دارد تا این لحظه با طرف های خارجی با مشکلی روبرو نشده ایم .