معتبرترین جایزه‌ شعر انگلیس که به نام تی اس الیوت شاعر برجسته بریتانیایی نامیده شده، نامزدهای سال 2012 خود را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک سلر، جایزه شعر تی‌اس الیوت که به عنوان بزرگ‌ترین جایزه شعر انگلیس، هر سال به شاعر برترین مجموعه‌ شعری که در انگلیس یا ایرلند منتشر شده باشد، اهدا می‌شود، برترین‌های امسال را معرفی کرد.

«مرگ شاه آرتور» اثر سیمون آرمیتاژ، «مجله زنبور» اثر شان بودل، «یخ» اثر گیلیان کلارک، «دو بشر کوچک جهان» اثر جولیا کوپوس، «فیلم تیره» اثر پل فارلی، «پی.ال.ای.سی.ای» اثر جوری گراهام، «سوار و پیاده کردن» اثر کاتلین جیمی، «پرش با پای باز» اثر شارون اولدز، «ویرانی» اثر جیکوب پالی و «خاکسپاری چکاوک» اثر درین رس ـ جونز 10 مجموعه شعری هستند که برنده از میان آنها انتخاب می‌شود.

کارول آن دافی، ملک‌الشعرای بریتانیا که رئیس گروه داوری امسال است گفت این فهرست نشان می‌دهد که در سال گذشته چه آثار شعری متنوعی در بریتانیا منتشر شده است.

این جایزه که سال 1993 توسط انجمن کتاب شعر انگلیس راه‌اندازی شده، برنده امسال را 14 ژانویه 2013 معرفی و چک 15 هزار پوندی این رقابت را به او اهدا می‌کند. به هر یک از شاعران راه یافته به این فهرست نیز هزار پوند تعلق می‌گیرد.

امسال این نامزدها از میان 131 مجموعه شعر اولیه انتخاب شده اند. شیموس هنی، درک والکات و تد هیوز از برندگان پیشین این جایزه معتبر هستند.

سال 2011 جان برنساید با مجموعه شعر «استخوان گربه سیاه» برنده این جایزه شد.