تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹

نوشتن اولین نسخه از دومین رمان مشترک سه نویسنده زن که پیش از این رمان «علائم حیاتی یک زن» را منتشر کرده‌اند، به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، نگارش اولین نسخه دومین رمان مشترک فرزانه کرم‌پور، مهناز رونقی و لادن نیکنام طی روزهای اخیر به پایان رسیده و قرار است رمان برای رسیدن به نسخه دوم و نهایی، توسط این نویسندگان بازنویسی شود.

قرار است این رمان با قصد بازنویسی، دوباره نوشته شود که طبق اظهارات نویسندگانش این امر زمان زیادی خواهد برد. این نویسندگان معتقدند این اثر مسیر خود را به خوبی طی می‌کند و اوضاع خوبی دارد. شخصیت‌ها، اتفاق‌ها، شروع و پایان داستان هم به خوبی در جای خود نشسته‌اند. نکته دیگری که نویسندگان این اثر به آن مبادرت دارند نگاه وسواس‌گونه‌ای است که سعی در خواندنی‌تر شدن این رمان دارد.

داستان این رمان درباره زندگی انسان‌هایی در شهر تهران است. در داستان این رمان، جغرافیای شهر و محله و جامعه‌شناسی شهری اهمیت دارد. در رمان مشترک پیشین این سه نویسنده با عنوان «علائم حیاتی یک زن» بعد روانشناسانه حاکم بود. در دومین اثر مشترک این سه نویسنده نیز با یک اثر روانشناسانه روبرو هستیم اما در عین حال مکان رخ دادن اتفاقات مهم بوده و هویت پیدا کرده است.

نویسندگان این کتاب بر این باورند که وقتی لایه‌های روانشناسی با محیط و زمان داستان آمیخته شود، نتیجه‌اش داستانی به روز و معاصرتر شود. داستان این رمان ضمن روایت زمان حال، به گذشته و سابقه یک خانواده هم می‌پردازد و از این حیث می‌توان آن را رمانی تاریخی هم به حساب آورد. روایت‌های حال و گذشته این رمان باعث خواهند شد که زمان داستان هم دارای حالتی لایه لایه باشد.

در حال حاضر نگارش اولین نسخه از این رمان به پایان رسیده و سه نویسنده آن به زودی نگارش نسخه دوم و نهایی آن را آغاز می‌کنند.