دبیر فدراسیون کشتی در واکنش به تهدید فیلا مبنی بر تعلیق ایران و راهکار خروج از این وضعیت بحرانی اعلام کرد: با توجه به وضعیت کنونی همه چیز به تصمیم وزارت ورزش و اعمال تغییرات مورد نظر فیلا بستگی دارد.

عارف ربطی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نامه‌ای که از فیلا به دست ما رسید با شرح و تفسیر لازم به وزارت ورزش ارسال شد تا متولیان اصلی ورزش کشورمان در این خصوص اعمال نظر و مشکل را حل و فصل کنند.

وی تصریح کرد: فعلا کاری از دست فدراسیون کشتی بر نمی‌آید و باید بعد از دریافت نظر وزارت ورزش در خصوص تغییرات مورد نظر فدراسیون جهانی، آن را به فیلا ارسال کنیم و منتظر واکنش بعدی آنان به این تغییرات باشیم. مطمئنا وزارت ورزش نیز به حساسیت این مسئله واقف است و با بررسی وضعیت موجود، پاسخ نهایی را به ما ابلاغ خواهد کرد.

دبیر فدراسیون کشتی افزود: فعلا از زمان دقیق پاسخ مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بی‌اطلاع هستیم ولی آنچه مسلم است این مسئله باید هر چه سریع‌تر بررسی و اقدامات لازم در این خصوص انجام شود. متاسفانه فیلا همچنان مصمم است در صورت حل نشدن این مشکل، کشتی ایران را با تعلیق روبه‌رو کند که این اتفاق در آستانه رویدادهای بین المللی و مهم به ضرر ماست.

ربطی در خاتمه زمان برگزاری مجمع فدراسیون کشتی را نیز همچنان نامعلوم خواند و گفت: برای برگزاری مجمع باید در انتظار تصمیم وزارت ورزش و برخی تغییرات در اساسنامه باشیم که من امیدوارم این وضعیت بزودی با نتایج مطلوبی به پایان برسد.

فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) بار دیگر با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کشتی کشورمان تهدید کرد اگر وضعیت اساسنامه و مجمع فدراسیون تا پایان آذرماه جاری مشخص نشود، کشتی ایران با تعلیق از تمامی فعالیت‌های بین المللی روبه‌رو خواهد شد.