یکی از رهبران سازمان آزدیبخش فلسطین حمایت خود را از الحاق کرانه باختری به اردن و تشکیل کنفدراسیون فلسطین-اردن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، "فاروق قدومی" یکی از پایه گذاران سازمان آزادی بخش فلسطین با اعلام حمایت خود از این طرح عنوان داشته که اگر این طرح در یک روند مثبت بسط داده شود به نتیجه می رسد.

وی در ادامه تاکید کرد که کرانه باختری باید به عنوان یک سرزمین فلسطینی باقی بماند و اردن نیز باید حق تمامی فلسطینی ها را به رسمیت شناخته و حق بازگشت آنها به سرزمین خود را در نظر داشته باشد.

قدومی در ادامه گفت: طرحی برای الحاق دوباره کرانه باختری رود اردن به کشور اردن پیشنهاد شده و ساف از این طرح حمایت می کند. طرح الحاق دوباره کرانه باختری رود اردن به کشور اردن برای جلوگیری از تسلط رژیم اسرائیل بر کرانه باختری رود اردن، طرحی مثبت است.

رژیم صهیونیستی به تشکیلات خودگردان فلسطین ابلاغ کرده که کرانه باختری رود اردن که در جنگ سال ۱۹۶۷ تحت کنترل کشور اردن بود و ارتش اسرائیل در این جنگ، بر آن مسلط شده، هرگز از آن عقب نشینی نکرده و آن را به فلسطینی ها تحویل نخواهد داد.

تشکیلات خودگردان فلسطین به همین علت طرح الحاق دوباره کرانه باختری رود اردن به کشور اردن را برای جلوگیری از تسلط رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری رود اردن پیشنهاد کرده است.

این در حالی است که "ملک عبدالله" پادشاه اردن پیشتر اعلام کرده که از طرح الحاق کرانه باختری به فلسطین حمایت نمی کند.

ملک عبدالله گفته بود : ما دیگر از طرح این موضوع خسته شده ایم، موضع ما بسیار روشن است، هیچ کس نیز تاکنون آن را عوض نکرده است. ما هرگز چنین راهی را نمی پذیریم و هرچقدر فشارها نیز گسترش یابد نظر ما عوض نخواهد شد.

پادشاه اردن گفته بود: اردن، اردن است و فلسطین، فلسطین، اردن سرزمین جایگزین هیچ کسی نخواهد بود. ما دارای ارتش هستیم و آماده ایم که از سرزمین خود دفاع کنیم. ما باید با صدای بلند صحبت کرده و اجازه ندهیم که این موضوع (الحاق کرانه باختری به اردن) در ذهن کسی باقی بماند.