تنکابن - خبرگزاری مهر: مدیر آموزش و پرورش تنکابن با گرامیداشت روز 13 آبان گفت: این روز رمز پایداری ملت ایران در برابر زیاده خواهی استکبار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جلال نوری زاده افزود: 13 آبان ، سه واقعه مهم و تاریخی را در خود جای داده و در تاریخ ایران زمین ثبت شده است.

وی اظهار داشت: تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در آبان سال 43، کشتار دانشجویان و دانش آموزان به دست رژیم ستم شاهی در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 از حوادث مهم این روز تاریخی است.
 
نوری زاده با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان اقدامی مهم و ماندگار در تاریخ انقلاب محسوب می شود، تصریح کرد : با تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا توطئه های از قبل طراحی شده استکبار نقش بر آب شد.
 
ایستادگی ملت در روز استکبارستیزی
 
رئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: 13 آبان مظهر مقاومت و ایستادگی ملت ایران در عرصه استکبار ستیزی است.

صادق علی موحد منش در مراسم گرامیداشت 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار ستیزی در دانشگاه پیام نور مرکز ساری افزود: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یک حرکت خودجوش از سوی دانشجویان پیرو خط امام همسو با استکبار ستیزی ملت ایران است که نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشته است.
 
وی اظهار داشت: در سایه مجاهدت دانشجویان اساتید و فرامین رهبری زمینه ای فراهم شد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اهداف ارزشی خود را در سایه پیشرفت های علمی به تمام جهانیان برساند.
 
13 آبان ، نقطه عطفی در تاریخ نظام اسلامی است

سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه 13 آبان، نقطه عطفی در تاریخ نظام اسلامی است گفت: ملت ولایتمدار ایران اسلامی این روز تاریخی و بزرگ را هرگز فراموش نخواهند کرد.

عباس حسین زاده افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز دانش آموز ، تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه و روز مبارزه با استکبار جهانی از رویدادهای مهم تاریخی در 13 آبان ماه است.
 
وی با اشاره به اینکه 13 آبان روزی فراموش نشدنی در حافظه تاریخی مردم ولایی ایران است، اظهار داشت: امسال تقارن عید غدیر با سه رویداد مهم تاریخی تا ابد از خاطره مردم کشورمان محو نخواهد شد.