ورامین – خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت ورامین گفت: امروز کشور نیازمند آرامش و همدلی است، ما از برخی موضع گیری ها اظهار تاسف می کنیم، امیدواریم همانطور که سران قوا نامه دادند و اطاعت خود را از فرمایشات رهبری بیان داشتند در عمل نیز ولایتمدار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه اول نماز جمعه  پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: همه انبیاء الهی پیروان خود را توصیه به تقوا کرده اند.

وی سپس با اشاره دهه ولایت و روز عید غدیر گفت: غدیر روز بسیار بزرگی است، روزه عید غدیر بسیار توصیه شده است، نقل گردیده که روزه عید غدیر کفاره 60 سال گناهان است، قرائت دعای شریف ندبه نیز جزو آداب روز عید غدیر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران افزود: آراستگی، پوشش لباس نظیف و تمیز، معطر بودن، صله ارحام و ... نیز برای نمایش ولایتمداری شیعه مورد تأکید قرار گرفته است.

انتقال پیام غدیر مهمترین هدف این عید بزرگ است

وی ادامه داد: عید غدیر را "عید الله اکبر خوانده اند، به بچه های خود در این روز هدیه دهید، بگذارید حلاوت و شیرینی غدیر به فرزندانتان چشانده شود، هرکس در انجام وظایف خود در این عید کوتاهی کند باید پاسخگوی امیرالمؤمنین(ع) و پیامبر اکرم(ص) باشد.

امام جمعه موقت ورامین انتقال پیام غدیر را مهمترین هدف این عید بزرگ دانست و گفت: برپایی حکومت اسلامی بسیار مهم است چرا که زمانی که حکومت به صاحب بر حق خود برسد تمام انحرافات از بین می رود.

وی اضافه کرد:غدیر منحصر به زمان نیست، در تمام اعصار باید فرهنگ غدیر حاکم باشد، امام عظیم الشأن ما این توفیق را پیدا کرد تا در این دوره نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه را در کشور حاکم سازد.

کسانی که جدایی دین از سیاست را فریاد می زنند به غدیر معتقد نیستند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران در ادامه ضمن نکوهش ادعای برخی مبنی بر جدایی دین از سیاست تصریح کرد: کسانی که جدایی دین از سیاست را فریاد می زنند به غدیر معتقد نیستند، اینها منکر غدیر می شوند، ولایتی که در حدیث غدیر ذکر شده به معنای حکومت است، پیام غدیر حاکمیت صالحان و حق و حقیقت است.

وی افزود: اگرچه برخی علمای اهل سنت برخی آیات و روایات را غیر ولایت علی(ع) معنی کردند اما خطبه غدیر آنقدر روشن و واضح است که جلوی تمام خدشه ها و برداشت های غلط را سد می کند؛ "مولا" خطبه غدیر را معنی به "دوستی و محبت" می کنند اما حدیث پیامبر(ص) خطاب به امیرالمومنین(ع) که فرمودند "تو خلیفه تمام مؤمنین بعد از من هستی" را نمی توانند انکار کنند، این دیگر قابل خدشه نیست.

وی سپس با ذکر فرازی از خطبه غدیر از اساتید دانشگاه، معلم ها و تمامی اقشار جامعه خواست پیام غدیر را انتقال دهند و گفت: انتقال پیام غدیر وظیفه ای بر دوش ما است،خطبه غدیر را بخوانیم و بفهمیم، مطالعه کنیم، پیامبر(ص) در این خطبه برای کسی بهانه باقی نگذاشته است، اگر کسی در ابلاغ حقیقت غدیر کوتاهی کند فردای قیامت پاسخی نخواهد داشت.

فضای خانواده و مراکز آموزشی ما هدف حملات فرهنگی دشمن است

حجت ‌الاسلام محمودی با اشاره به 13 الی 19 آبان و هفته تربیت گفت: تربیت و پرورش انسان از مهمترین اهداف خلقت است، تمام پیامبران مبعوث شدند تا تربیت انسان صحیح انجام شود، همه باید در جهت تربیت قشر جوان و آینده سازان کشور تلاش کنیم، وظیفه خانواده در این بین بسیار حساس است، نظارت بر رفتار نوجوانان و کودکان خود داشته باشید تا شخصیت آنها نیکو شکل گیرد.

وی افزود: گناه و معصیت در فضای خانواده فرزند را دچار انحراف می کند، امروز فضای خانواده و مراکز آموزشی ما هدف حملات فرهنگی دشمن توسط ماهواره ها و اینترنت است، رسالت همه سنگین است.

همه مسئول صیانت از فرهنگ عمومی جامعه هستند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران در ادامه ضمن اشاره به روز فرهنگ عمومی بیان داشت: آحاد جامعه موظفند اصالت های فرهنگی را ترویج کنند، دست به دست یکدیگر از فرهنگ اصیل جامعه صیانت نمایید، زن ایرانی در طول تاریخ با عفت شناخته شده است، چادر نماد حجاب زن ایرانی است، باید بر این هویت و نماد افتخار کنید.

وی با انتقاد از پوشش برخی آقایان گفت: لباس تنگ و کوتاه در شأن یک مرد مسلمان نیست، لباس یک مسلمان، منطق مسلمان، فرهنگ وی، مهندسی منزل مسلمان، همه و همه باید نشان دهنده فرهنگ و اصالت آنها باشد، همه مسئول صیانت از فرهنگ عمومی جامعه هستند.

مردم ورامین کفن پوش شدند و به طرف لانه جاسوسی حرکت کردند

حجت‌الاسلام محمودی سپس با اشاره به روز 13 آبان، روز ملی استکبار ستیزی، تأکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) از ۱۳آبان به عنوان انقلاب دوم یاد کرد و گفت: همچنین روز دانش ‌آموز است، روز شهادت تعدادی از دانش ‌آموزان عزیز و هم سالروز تبعید حضرت امام است و در واقع سه مناسبت ترکیب شده و عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: اگر دانش ‌آموزان ما شهید شدند برای مبارزه با استکبار شهید شدند، اگر امام خمینی(ره) هم تبعید شدند برای مبارزه با آمریکا و استکبار بوده و اگر لانه جاسوسی هم تسخیر شد با همین انگیزه اتفاق افتاد.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی را تائید کردند، بیان داشت: آن روز هم مردم بیدار با وجود کارشکنی ‌هایی که جریان نفاق آن روز مانند ملی‌ گراها و گروه‌ های التقاطی می کردند، از نظام اسلامی حمایت کردند.

وی اضافه کرد: همان موقع مردم ورامین که به کفن پوشی در عرصه‌های مختلف انقلاب معروف و مشهور هستند، کفن پوش شدند و به طرف تهران و لانه جاسوسی حرکت کردند و آنجا حمایت خودشان را از اقدام دانشجویان پیرو خط امام اعلام کردند؛ امام جمعه ورامین نیز در این مراسم سخنرانی کردند و در واقع پیام مردم ۱۵خردادی ورامین هم آنجا اعلام شد و آن هم حمایت از این حرکت انقلابی که مورد تائید حضرت امام (ره) بود.

آمریکا در طول دوران حیات خود هیچگاه دلسوز ملتها نبوده و نیست

خطیب جمعه ورامین ضمن برشمردن دشمنی ها و جنایات آمریکا علیه تمام بشریت به خصوص کشور ما ادامه داد: آمریکا در طول دوران حیات خود هیچگاه دلسوز ملتها نبوده و نیست، این یک واقعیت است، جنایت و قتل و غارتی در دنیا نیست که آمریکایی ها در آن نقش نداشته باشند.

وی سپس تصریح کرد: طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد، کمک های امنیتی آمریکا در راه اندازی سازمان مخوف ساواک، طراحی و کشتار دانشجویان در دانشگاه تهران و سایر مناطق، حمایت از گروه های ضد مذهب، اعمال فشار اقتصادی، توقیف دارایی های ایران در آمریکا، کودتای طبس و نوژه، تحریک عراق برای آغاز جنگ تحمیلی، حمله به سکوهای نفتی ایران، حمله به ناوگان دریایی ایران در خلیج فارس، تشدید تحریم های اقتصادی، تصویب بودجه در کنگره برای سرنگونی نظام مقدس اسلامی، نفوذ در مراکز دانشگاهی کشور از طریق شبکه های وابسته روشنفکری، طراحی و اجرای تهاجم و شبیخون فرهنگی علیه ملت ایران، تلاش برای جلوگیری از دستیابی کشور به انرژی هسته ای و ...گوشه ای از جنایات آمریکا علیه ایران است.

ملت ایران لحظه ای در شعار "مرگ بر آمریکا" تردید نمی کند

امام جمعه موقت ورامین افزود: تاریخ آمریکا پر از خیانت به اسلام و ملت ایران است، هیچ توطئه ای در جهان نخواهید یافت که دست آمریکا در آن دیده نشود، قتل و غارتی نخواهید یافت که با مشارکت آمریکا نباشد، متأسفم برخی افراد ساده لوح گمان می کنند اگر با آمریکا رابطه برقرار کنیم ملت روی آرامش را خواهند دید، ملت ایران لحظه ای در شعار "مرگ بر آمریکا" تردید نمی کند.

وی گفت: به ملتهای دیگر نگاه کنید، حامیان آل سعود و آل خلیفه و دولت میانمار در کشتار مسلمانان، حامیان معارضان دولت سوریه، همه اینها آمریکایی ها هستند، ملت ما با افتخار پرچم مبارزه با نظام استکباری را بر دوش می کشد.

سران قوا ولایتمداری خود را در عمل به نمایش بگذارند

وی سپس به فرمایشات رهبری در دیدار با دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: آقا بارها گفتند اگر اختلاف نظری هست بنشینید در جلسات همدلی اختلافات را حل کنید، قانون در مورد حد و حدود و اختیارات قوا واضح است، در آستانه انتخابات و شرایط حساس سیاسی کشور تولید تنش نکنید.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: امروز کشور نیازمند آرامش و همدلی است، ما از برخی موضع گیری ها اظهار تاسف می کنیم، امیدواریم همانطور که سران قوا نامه دادند و اطاعت خود را از فرمایشات رهبری بیان داشتند در عمل نیز ولایتمداری خود را به نمایش بگذارند، اگر عملکرد مسئولان موجب دلسردی مردم و جوانان از نظام اسلامی شود، خیانتی نابخشودنی است.

وعده های دولت به مردم ورامین اجرایی شود/ مردم خواهان تسریع در عملکرد دولت هستند

وی سپس اظهار داشت: اگر کارآمدی نظام اسلامی به واسطه سوء مدیریت مسئولان زیر سئوال رود خیانتی است که هرگز قابل جبران نیست، برای مهار تورم و گرانی همه دست به دست هم دهیم.

حجت الاسلام محمودی در ادامه بر عمل دولت به وعده های خود به مردم ورامین تأکید کرد و گفت: دولت به وعده های گوناگون خود به مردم ورامین عمل کند، تسریع در ابلاغ فرمانداری ویژه(هرچند ما معتقدیم کافی نیست)، راه اندازی هرچه سریعتر مترو، برپایی منطقه ویژه اقتصادی، راه اندازی صدا و سیمای شهرستانهای استان تهران به مرکزیت ورامین و ... اینها همه وعده های دولت هستند.

وی گفت:مردم بی صبرانه خواهان عمل دولت به وعده های خود و تسریع در عملکرد دولت هستند.