بندرگز - خبرگزاری مهر: امام جمعه بندرگز با تبریک عید غدیر خم گفت: رسالت پیامبر اکرم (ص) در غدیر خلاصه و کامل شده است.

حجت الاسلام سید مصطفی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یکی از پایه های اصلی و پنجگانه دین اسلام، ولایت و امامت است که بعد از رسالت 23 ساله پیامبر (ص) از سوی خداوند به مردم ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: خدای باری تعالی در روزهای آخر عمر نبی مکرم اسلام به وی امر می کند که باید ولایت را در بین حجاج بیت الله الحرام در کنگره بزرگ حج ابلاغ کند.

امام جمعه بندرگز گفت: در صحرای غدیر جبرییل از پیامبر می خواهد تا پیام الهی را ابلاغ کند و پیامبر پس از خواندن خطبه و معرفی حضرت علی (ع) به عنوان وصی و جانشین گفت، هر کس از او اطاعت کند از من اطلاعت کرده و هر کس او را منکر شود کافر است و هر کس با ولایت او از جهان رود به بهشت می رود و هر کس با دشمنی او از دنیا رود وارد جهنم می شود.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: تمام رسالت پیامبر در ولایت علی خلاصه شده است و پیامبر در صحرای غدیر اعلام می کند همه توقف کنند و پس از اقامه نماز ظهر و خواندن خطبه، پیام الهی را ابلاغ می کنند.

وی اظهار داشت: رسول اکرم در غدیر خم، به حضرت علی اشاره کرد تا در کنارش قرار گیرد و گفت: خدا مولای من است و من ولی مومنان هستم و هرکس که من مولای اویم علی مولا و رهبر اوست.

وی افزود: با ولایت علی دین اسلام کامل شد و اسلام تاج ولایت بر سر علی (ع) قرار داد و مردم و بزرگان در این مراسم به امیر مومنان تبریک گفتند اما پس از گذشت 70 روز و با رحلت پیامبر اسلام، برخی این بیعت را فراموش کردند و علی (ع) خانه نشین شد.