تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲

تاریخ و اسطوره‌شناسی، نمادها و جنایت‌ها همه در یک کتاب خوشخوان هندی گرد آمده‌اند تا دن براون نویسنده آمریکایی تنها نویسنده کتاب‌های تاریخی اسرارآمیز نباشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیا تایمز، آشوین سانگی، نویسنده کتاب «کلید کریشنا» می‌گوید اگر دن براون می‌تواند ما هم می‌توانیم و تازه می‌توانیم این کار را بهتر هم انجام بدهیم، چون سرزمین ما پر از نمادها و سمبل‌هاست.

در این کتاب یک رابرت لینگدون هندی به نام راوی موهان سانی که مثل همتای آمریکایی اش یک دانشگاهی برجسته و یک متخصص کدگشایی زبان است، ماجرایی دلهره آور و اسرارآمیز را پیش می‌برد. داستان بین اسطوره و تاریخ در جریان است و تلاش می‌کند تا آن را با ماجرایی معاصر نیز گره بزند.

در این کتاب کریشنا در آغاز هر فصل ظاهر می‌شود تا تفسیری کوتاه از وقایعی را که رخ می‌دهد بیان کند و بعد داستان هر فصل به صورت موازی در دنیای معاصر و تاریخ پیش می‌رود.

نویسنده این کتاب قصد خلق یک کتاب ادبی را ندارد و می‌خواهد کتابی خوشخوان، دلهره آور و  جذاب در برابر مخاطب بگذارد. اما خواننده خارجی برای درک مطالبی که کتاب ارایه می‌کند نیاز به اطلاعاتی درباره فرهنگ و تاریخ و اسطوره‌های هندی دارد.

«کلید کریشنا» سومین رمان آشوین سانگی است و در 475 صفحه منتشر شده است. این کتاب به زبان انگلیسی نوشته شده است.

دن براون نویسنده آمریکایی است که با کتاب‌های «کد داوینچی» و «نماد گمشده» و با تمرکز بر نکاتی مبهم در تاریخ و امتداد آن به مسایل امروز شهرتی جهانی یافت. آثار او از پرفروش‌ترین آثار جهان است.