تبریز- خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید گفت: آیت الله سید علی آقا قاضی بزرگترین استاد اخلاق برای جوانان و یکی از علمای بزرگ عصر حاضر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله جوادی آملی امروز در پیامی تصویری به کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی آقا قاضی در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهارکرد: بسیاری از بزرگان بر معرفت بسیار زیاد آیت الله قاضی تاکید داشته اند و این عالم را یکی از بی نظیرترین عالمان عصر معرفی کرده اند.

وی در خصوص شخصیت بزرگوار این عارف بزرگ گفت: این بزرگوار همانند عرفا و فقهای بزرگ شیعه انسانیت انسان را تا حد امکان به خوبی شناخته و توانسته بودند خود را به عنوان یکی از عارفان بزرگ عصر به مردم بشناسانند.

آیت الله جوادی آملی افزود: فرد عارف سعی می کند تمام راه های شناخت خدا و رسیدن به او را طی کند تا شاهد رسیدن به معنای حقیقی معرفت باشد که آیت الله قاضی توانسته بود به این درجه از معرفت دست یابد.

آیت الله جوادی آملی یادآور شد: خداوند انسان را آفرید و از روح خود در او دمید تا انسان تنها محصور در این بعد جسمی نباشد و همواره در حال تقویت قوای روحانی و پرورش آن از طریق آموزش الهیات و معرفت در راه الهی باشد.

وی در ادامه یادآور شد: امروزه وظیفه ما این است که این عارفان و عالمان را به جامعه شناسانده و باعث الگوگیری جوانان از این قشر باشیم.

کنگره بزرگداشت آیت الله سید علی آقا قاضی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.