قم - خبرگزاری مهر: استاندار قم بر ظرفیت بالای قم در تولید بازی های رایانه ای تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کرم رضا پیریایی ظهر سه شنبه در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای استان قم که در فرهنگسرای جوان برگزار شد بیان کرد: قم دارای کارکردی ملی و فراملی است که به این امر باید توجه ویژه ای شود.

وی گفت: توجه به بعد فقهی، بعد اسلامی و بعداجتماعی در بازی های رایانه ای امری مهم و ضروری است.
 
وی بیان کرد: اقدامات انجام گرفته در ایجاد نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای در استان قم جای تشکر دارد اما بهتر بود که نخستین نمایشگاه ملی نیز در قم برپا شود.
 
استاندار قم بیان کرد: امروز با معاون برنامه ریزی رئیس جمهور جلسه ای برقرار شد که بر اساس این جلسه کارکرد ملی بازی های رایانه ای مورد توجه ویژه قرار می گیرد.
 
وی گفت: وجود مراکز و موسسات حوزوی و فرهنگی متعدد در قم، ظرفیت فرهنگ سازی خوبی در زمینه تولید و عرضه بازی های رایانه ای با محتوای دینی و ارزشی فراهم کرده است و بنابرین قم توانمندی ویژه ای در تولید بازی های رایانه ای دارد.
 
وی بیان کرد: چنانچه بخواهیم برتری مباحث علمی و فرهنگی را از جهت توسعه پایدار در قم مشاهده کنیم می توانیم بازی هایی را که از نظر علمی و فرهنگی غنی هستند به صورت گسترده در قم تولید کنیم.
 
پیریایی گفت: لازم است آثار فکری و روحی مثبت را در بازی های رایانه ای تقویت کرد.
 
وی بیان کرد: باید بنیاد ملی بازی های رایانه ای توجه ویژه ای به استفاده از ظرفیت های قم در تولید بازی های رایانه ای داشته باشد.

وی گفت: قم در ابعاد مختلف دارای جایگاهی ویژه است زیرا شهر کرامت است بنابراین ما نیز باید کرامت خود را نسبت به این شهر نشان دهیم.