بندرگز - خبرگزاری مهر: امام جمعه بندرگز با اشاره به بیان هشدار گونه مقام معظم رهبری درباره لزوم حفظ وحدت بین مسئولان و نامه جداگانه سه قوه درخصوص اطاعت از فرامین رهبری گفت: قوای سه گانه وحدت را در عمل نشان دهند و اگر وحدت دارند چرا سه نامه جداگانه نوشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مصطفی محمدی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران بندرگزی افزود: اگر سران قوای سه گانه واقعا وحدت دارند باید هر سه قوه در یک نامه اعلام می کردند که ما توجه به فرامین رهبری وحدت را در عمل نشان می دهیم، نه اینکه در سه نامه جداگانه باز کارخودشان را بکنند.

وی اظهار داشت:وحدت میان اقشار و مردم و مسئولان یکی از راهبردهای اصلی نظام اسلامی برای پیروزی و تدوام آن بوده است.

وی اظهار داشت: تاکیدات مداوم امام راحل بر وحدت و تذکرات ایشان نشان از محوری بودن نقش وحدت در حفظ و تدوام انقلاب اسلامی دارد.

وی اظهار داشت: امروز بواسطه برخی اتفاقات اخیر، شرایط به گونه ای شد که مقام معظم رهبری به مسئولان کشور در زمینه وحدت هشدار جدی می دهد و ضمن هشدار به دشمنی های استکبار جهانیف عامل استقامت برابر دشمنی را مسئله وحدت بیان می کنند.

وی عنوان کرد: باید برای پیشرفت کشور حرکت کرد زیرا اختلاف بین مسلولان بسیار مضر است و کشاندن این اختلاف بین مردم مضرتر است.

حجت الاسلالم محمدی افزود: به فرمایش رهبری، گله گذاریها نباید در سفره مردم گذاشته شود و مردم چه تقصیری دارند و گله گذاریها و دست به یقه شدن و یکی به دو کردن، مردم را دلشکسته می کند و به مسئولان هشدار می دهند که دست از اختلاف بردارند.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر وجود دارد، گفت: اختلاف نظر نباید به یقه گیری و مچ گیری در مقابل چشم مردم منجر شود و اطلاعت از رهبری واجب است.

ذی الحجه، ماه امیرمومنان

امام جمعه بندرگز در بخشی از خطبه های نماز جمعه گفت: ماه ذی الحجه ماه امیرمومنان (ع) بوده و در اول ماه سالروز ازدواج با فاطمه زهرا (س)، روز عزل ابابکر از اعلام سوره برائت و اعلام نصب امیرمومنین برای قرائت سوره برائت برای حجاج از دیگر مناسبت های این ماه است.

حجت الاسلام مصطفی محمدی با اشاره به روز مباهله و روز حاتم بخشی امیرمومنان(ع)، روز نزول سوره الاعطی در شان اهل بیت، این مناسبت ها را از دیگر مناسبت های ماه ذی الحجه اعلام کرد.

امر به معروف لسانی ترویج یابد

وی با اشاره به آغاز محرم و گرامیداشت آن گفت: یکی از اهداف امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده است و باید در این هفته امر به معروف و نهی از منکر لسانی را ترویج دهیم.

احیای عزاداریهای سنتی

امام جمعه بندرگز با تاکید بر احیای عزاداری سنتی برای سالار شهیدان گفت: عزاداری سنتی برای امام شهیدان اجر و ثواب زیادی دارد.

وی با گرمیداشت رحلت آیت الله علامه طباطبایی مفسر بزرگ تفسیر المیزان گفت: مناسبت این عالم بزرگ به روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری شد و باید فرهنگ کتابخوانی بین مردم ترویج یابد.