سنندج - خبرگزاری مهر: مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به عملیاتی شدن سند تحول بنیادین و استقرار ساختار جدید آموزشی، روح حاکم بر سند تحول بنیادین را رساندن دانش آموزان به اعتلای علمی و معنوی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو ساکی در گردهمایی مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج با اشاره به جایگاه مدرسه در سند تحول بنیادین اظهار داشت: محور فعالیت های مدارس باید بر پنج عنصر علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر قرار گیرد.

وی با اشاره به ساحت های ششگانه تربیتی دانش آموزان بر اساس سند تحول افزود: تعلیم و تربیت ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تعلیم و تربیت علمی و فناورانه، تعلیم و تربیت سیاسی و اجتماعی، تعلیم و تربیت زیستی و بدنی، تعلیم و تربیت زیبا شناختی و هنری و تعلیم و تربیت اقتصادی و حرفه ای ساحت هایی هستند که تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آنها صورت می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه بر عملیاتی کردن اهداف سند تحول بینادین در سطح واحدهای اداری و آموزشی استان تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر به طرح های وزارتی و اجرای دقیق برنامه های ارزشیابی توصیفی، استفاده از معلمان دوره دیده به ویژه در پایه های دوم و ششم ابتدایی، ورزش صبحگاهی، تشکیل شورای بهداشتی در مدارس، نظارت بر امور و بخش های مختلف مدرسه و رعایت مسائل ایمنی در مدارس شد.

ساکی وضعیت آموزش و پرورش کردستان در شاخص های مختلف را مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به برخی دستاوردهای های آموزش و پرورش استان، این موفقیت ها را حاصل تلاش و اهتمام کلیه دست اندرکاران و فرهنگیان بر شمرد و از زحمات آنان تقدیر کرد.

برگزاری کارگاه آموزشی تدوین برنامه عملیاتی مدارس

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان از برگزاری کارگاه آموزشی تدوین برنامه عملیاتی در سه شهرستان دهگلان، کامیاران وناحیه یک سنندج خبرداد.

طالب محمدی بیان کرد: در راستای نهادینه کردن اصل وزین برنامه ریزی و برنامه محوری به عنوان یکی از فعالیت های مهم و اساسی مدیران در نظام تعلیم و تربیت، این معاونت در نظر دارد در یک برنامه زمانبندی منظم نسبت به برگزاری کارگاه های آموزشی تدوین برنامه عملیاتی در سطح شهرستان ها و مناطق استان اقدام کند.

وی ادامه داد: مرحله اول کارگاه های آموزشی تدوین برنامه عملیاتی در سه شهرستان دهگلان، کامیاران و ناحیه یک سنندج با حضور کلیه مدیران مجتمع های آموزشی و پرورشی شهری و روستایی، مدیران مدارس متوسطه راهنمایی، متوسطه نظری و متوسطه فنی و حرفه ای و کاردانش و کارشناسان آموزش متوسطه راهنمایی، متوسطه نظری و فنی و حرفه ای و کاردانش برگزار می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کردستان ترویج فرهنگ و اهمیت برنامه ریزی و برنامه محوری، آشنایی مدیران با شیوه علمی تدوین برنامه عملیاتی و بسط و ترویج تجارب، ابتکارات و اندیشه های نو در تدوین و مستند سازی برنامه عملیاتی را از اهداف برگزاری کارگاه های آموزشی مذکور عنوان کرد.