رئیس کمیته والیبال ساحلی با بیان اینکه بازیکنان کنونی تیم ملی والیبال ساحلی در شرایطی قرار دارند که باید بازیکنان جوان و جدید جایگزین آنها شوند، گفت: باید نفس تازه‌ای به والیبال ساحلی داده شود.

حسن منصوری رئیس کمیته والیبال ساحلی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص کسب عنوان چهارمی تیم ملی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا تصریح کرد: در این رقابت‌ها بد بازی نکردیم و موفق به کسب 6 برد شدیم. در مسابقات قهرمانی آسیا تیم‌هایی مانند قزاقستان که قبلا به آنها باخته بودیم را شکست دادیم.

وی در پاسخ به اینکه دلیل ناکامی تیم ملی کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا چه بود؟ افزود: من در آنجا حضور نداشتم اما تا زمانی که والیبال ساحلی لیگ و باشگاهی نداشته باشد، همین ماجرا ادامه خواهد داشت. به دلیل اینکه در والیبال ساحلی پولی نیست، جوانان ترجیح می‌دهند در آن شرکت نکنند و به سمت آن نیایند و حتی گاهی حاضر می‌‍شوند که بر روی نیمکت یک تیم دسته یک یا دویی بنشینند؛ اما به سمت این رشته ورزشی نیایند.

رئیس کمیته والیبال ساحلی با بیان اینکه بچه‌ها زحمت زیادی در این مسابقات کشیدند، افزود:  سلاق و فرخی حدود 10 سال است که ساحلی والیبال بازی می‌کنند. این دو قبل از آن و در حدود سال های 81 و 82 در سالن بازی می‌کردند.اعتقاد دارم باید نفس تازه‌ای به والیبال ساحلی داده شود. باید جوانان را وارد گود کنیم و از این به بعد مسلما این کار را محقق خواهیم کرد. بازیکنان کنونی تیم ملی والیبال ساحلی در شرایطی قراردارند که باید بازیکنان جوان و جدید جایگزین آنها شوند.

منصوری در خصوص اینکه قرار بود در والیبال ساحلی جوانگرایی صورت بگیرد، اما باز هم همان تیم سابق و قدیمی به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شد، اظهار داشت: بنا داشتیم علاوه بر سلاق و فرخی، یک تیم شامل بازیکنان رده سنی جوانان هم راهی این مسابقات کنیم که متاسفانه این امر در آخرین لحظات منتفی شد. کمیته والیبال ساحلی طبق روال عادت قرار بود تیم را تحت پوشش خود قرار بدهد اما به دلیل مشکلات مالی موجود به دنبال اسپانسر گشتیم که دانشگاه آزاد اعلام کرد، هزینه‌های این سفر را برای هر دو تیم متقبل می‌شود.

وی افزود: متاسفانه دانشگاه آزاد در آخرین دقایق اعلام کردند که نمی‌توانیم هر دو تیم را راهی این مسابقات بکنیم. پس از این امر ما دیگر زمان کافی برای پیدا کردن اسپانسر جدید جهت حضور تیم دوم خود در رقابت‌های مذکور را نداشتیم. به همین دلیل نتوانستیم تیم دوم که شامل بازیکنان جوانان بود را به مسابقات اعزام کنیم. .

به گزارش مهر، مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با شرکت 20 تیم در شهر هایکوی چین برگزار شد و تیم ایران که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این دوره از مسابقات به میدان رفته بود، در پایان به عنوان چهارمی بسنده کرد.