مشاور وزیر نفت با تشریح برنامه جمع آوری گوگرد و گازهای همراه نفت از تولید نسل جدید آسفالت گوگردی با راندمان 2 برابری و تولید عمر بیشتر در صنعت نفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امیرخانی در تشریح برخی از برنامه‌های زیست محیطی صنعت نفت برای جمع آوری گازهای گوگردی و خطرناک، گفت: برخی از چاه‌های نفتی کشور پرگوگرد هستند که با استفاده از صنعت بازیافت گازهای خطرناک چاه‌های نفت جمع آوری و کنترل شده است.

مشاور وزیر نفت با اشاره به جمع آوری گوگرد و بازیافت این محصولات گازی در برخی از پالایشگاه‌های گاز همچون پالایشگاه هاشمی نژاد، تصریح کرد: هم اکنون گوگردی استخراجی در صنایع لاستیک سازی مورد بهره بردایر مجدد قرار می گیرد.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پسماندها نه تنها یک آلاینده نیستند بلکه یک فرصت ملی برای کشور است، اظهار داشت: بعضی از بازیافت‌ها آنقدر سمی است که بیشتر در بخش طبی استفاده می‌شود و زمانی که در چرخه حیات قرار می‌گیرد اثر سمی خود را بر جای می گذارد و حدود 150 سال باقی می‌ماند.
 
وی با یادآوری اینکه برخی از محصولات پتروشیمی بیوتکنولوژی‌ها نایلون و نایلکس‌ها هستند که بیش از 200 سال باقی می‌مانند و به هیچ عنوان تجزیه نمی‌شوند، بیان کرد: بازیافت یک فرصت شغلی و یک چرخه اقتصادی بوده اما هنوز از پتانسیل‌های این صنعت به طور کامل در کشور استفاده نشده است.
 
امیرخانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در صنعت نفت با معضل پسماند نفت روبرو هستیم، یادآور شد: این مهم باعث می‌شود نه تنها سرمایه ملی را از دست بدهیم بلکه الگوهای زیست محیطی خطرناکی را برای زمین‌های کشاورزی و کسانی که در اطراف پالایشگاه‌ها زندگی می‌کنند به وجود آوریم و مهمتر از آن تولید گاز ترش است که استنشاق آن مرگ آور است.
 
وی افزود: یک نوع محصول آسفالتی که اول در آمریکا و سپس در ایران با استفاده از گوگرد و همراه ترکیبات دیگر تولید شده که راندمان آسفالت را دو برابر می‌کند آسفالتی که طول عمر بیشتری دارد و بازتاب‌های نوری را ندارد.