دماوند - خبرگزاری مهر: شهردار دماوند گفت: ماه محرم فرصت طلایی به منظور ترویج فرهنگ عاشورا و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) برای نسل جوان و نوجوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی همتی عصر یکشنبه در مراسمی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان که در محل شهرداری دماوند برگزار شد، افزود: محرم و قیام امام حسین(ع) از عظمت خاصی برخوردار است و اگر قیام عاشورا نبود، امروز از اسلام و مسلمانی در دنیا خبری نبود.

وی با تأکید بر اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و احیا دین مبین اسلام قیام کردند تا حقیقت این دین و ارزشهای آن ماندگار شود.

این مدیر شهری ادامه داد: ترویج فرهنگ عاشورا وظیفه آحاد شیعیان است و همان گونه که نسل جوان آماده جوش و خروش حسینی هستند، باید برای فرهنگ عاشورا نیز خود را آماده کنند.

وی با بیان اینکه در این ماه پرداختن به اهداف قیام امام حسین(ع) لازم و ضروری است، بیان داشت: بیشترین نیاز امروز جامعه، شناخت اهداف و پیامدهای قیام امام حسین(ع) است و اگر جوامع اسلامی درس حقیقی خود را از نهضت امام حسین(ع) فرا بگیرند، به طور قطع از دسیسه های دشمن ایمن می مانند.

رمز ماندگاری واقعه عاشورا انتقال پیامها و ارزشهای قیام دشت کربلاست

همتی اضافه کرد: رمز ماندگاری واقعه عاشورا در گذر زمان به رغم تمام بی مهریها و دشمنیها، دلبستگی و عشق به ولایت، مقام شامخ امام حسین(ع) و همچنین انتقال و استمرار حوادث، پیامها و ارزشهای قیام دشت کربلاست.

وی گفت: این عزاداریها بود که به فرموده امام راحل، اسلام را زنده نگه داشته است و به همین دلیل تمام مسلمانان موظفند، برای عرض ارادت به ساحت سرور و سالار شهیدان که قیام ایشان احیاگر دین نبی مکرم اسلام(ص) بود، با حضور در محافل، مجامع و تکایا به عزاداری پرداخته و از این طریق با حفظ روحیه ظلم ستیزی و ولایتمداری به ترویج ارزشهای اسلامی و پاسداری از اسلام بپردازند.