بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از راه اندازی اولین آزانس گردشگری و تورگردان ابوموسی خبر داد.

مهدی دریانورد در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام خبر راه اندازی اولین آژانس گردشگری و تورگردانی در جزیره ابوموسی بیان داشت: 15 آذر اولین آژانس گردشگری و تورگردانی در جزیره ابوموسی راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به مصوبه دولت در خصوص منطقه گردشگری جزیره ابوموسی اظهارداشت: درخواستهای زیادی از سوی سرمایه گذاران جهت راه اندازی آژانس و سرمایه گذاری در جزیره ابوموسی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ارسال شد.

دریانورد افزود: فراخوان جذب سرمایه گذار در جزایر آذر ماه امسال اعلام خواهد شد و سرمایه گذاران می توانند در حوزه های مختلف گردشگری سرمایه گذاری کنند.

راه اندازی دومین کارگاه صدف ایران در جزیره ابوموسی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان پیشنهاد راه اندازی دومین کارگاه "صدف" کشور در ابوموسی را اعلام کرد و گفت: اولین کارگاه صدف همزمان با سفر دور چهارم ریاست جمهوری در استان هرمزگان راه اندازی شد از این رو برای ایجاد جاذبه های گردشگری وجذب گردشگر در جزیره ابوموسی تاثیرگذار باشد.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی 40 درصدی مجموعه گردشگری ابوموسی خبر داد و اضافه کرد: این طرح در سه فاز با اعتبار 200 میلیارد ریال در حال انجام است. مصالح ساختمانی از طریق بنادر شهید باهنر و بندرلنگه به ابوموسی منتقل می شود.

به گزارش مهر، تبدیل شدن جزیره ابوموسی به منطقه نمونه گردشگری مصوبه سومین دور سفر استانی هیئت دولت به استان هرمزگان به شمار می رود که مطالعات اولیه آن انجام شده و در دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت به هرمزگان این مصوبه بار دیگر مورد تاکید قرار گرفته است.

جزیره ابوموسی جزیره‌ای متعلق به ایران و جنوبی ترین جزیره ایرانی در خلیج فارس است. مساحت این جزیره در حدود ۲۵ کیلومتر مربع است. جزیره ابوموسی در ۲۶ درجهٔ خط عرض شمالی و در ۵۵ درجهٔ خط طول شرقی واقع شده‌است. جزیره ابوموسی یکی از جزایر زیبای ایرانی است که تصویب تبدیل آن به منطقه نمونه گردشگری از سوی هیئت دولت، موجب افزایش میزان ورود گردشگران داخلی و خارجی به این جزیره شود.